۱۲ تیر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸
کد خبر: 55267237

دیگر استفاده از پوکه های معدنی به دلیل مقاومت بالای آنها در برابر رطوبت و آتش هست. در واقع یکی از مهمترین خواص پوکه معدنی مقاوم بودن آن در برابر رطوبت و آتش می باشد. همانطور که می دانیم پوکه معدنی در دل آتشفشان ها تشکیل شده و بوجود آمده می آینده پس می توانند بهترین مقاومت را در برابر آتش داشته باشد. حال این ویژگی ها سبب اقبال و انگیزه برای کاربرد آن ها در مصالح ساختمانی می شود زیرا شما از هرگونه مصالحی در امور ساختمان استفاده کنید ممکن است با برخورد با آب نمناک شده و یا در حوادثی هم چون آتش سوزی تخریب شود.

کاربرد پوکه معدنی

کاربرد پوکه معدنی بسیار متنوع بوده و بیشتر استفاده آن در صنعت ساختمان سازی هست. همانطور که می دانید پوکه های معدنی شکلی از سنگ ها و مواد معدنی هستند که با نام سنگهای آذرین هم شناخته می شوند و در مناطقی پیدا می شوند که در سال های دور آتشفشان هایی در آنجا فعالیت داشته اند.‌ بدین شکل که مواد مذاب از لایه های داخلی زمین به سمت دهانه آتشفشان  پرتاب شده و در اثر تماس با هوای بیرونی به سرعت سرد می شوند. این مواد در اثر تاثیر شرایط اقلیمی آن منطقه و خروج سریع گاز از داخل آن ها تبدیل به سنگ های آذرین و متخلخلی می شود که به مرور زمان فرسایش پیدا کرده و امروزه با جدا کردن این سنگ ها گدازه ای  و ارسال آنها به مراکز، کارگاه ها و کارخانه های فرآوری آنها را براساس اندازه و ابعاد مختلف فرآوری کرده و جهت مصرف به بازار عرضه می کنند این نوع سنگ های معدنی از نظر اندازه به چند دسته تقسیم می شوند که در نوع کاربرد و استفاده از آن ها تاثیر دارد. این نوع سنگ های معدنی به سنگ معدن بادامی، سنگ معدن نخودی، سنگ معدن عدسی، سنگ معدن شنی و سنگ معدن سیاه تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها بر اساس اندازه و درجه سبکی شان کاربرد منحصر بفرد خود را دارند. شرکت پوکه معظمی یکی از معتبر ترین،  شرکت های فعال در زمینه تولید و عرضه سنگ های معدنی می باشد که برای رضایت مشتریان خود از حد اکثر توان خود برای عرضه پوکه های مرغوب و با کیفیت استفاده می کند.

 پوکه های معدنی چه کاربرد های داشته و به چه صورت استفاده می شوند.

موارد استفاده از پوکه های معدنی در ساختمان سازی

کاربرد پوکه معدنی

یکی از مهمترین کاربردهای که از پوکه های معدنی می شود می توان به استفاده در صنعت ساخت و ساز اشاره کرد. امروزه به دلیل متراکم شدن واحد های مسکونی و ‌تجاری در سازه های بلند مرتبه، هر چه بیشتر لازم است تا از مواد و مصالح سبک تر استفاده شود تا بار ساختمان ها کمتر شده و دوام ساختمان ها افزایش پیدا کند به همین منظور  از پوکه های شنی در فنداسیون و ستون ها برای سبکی سازه استفاده می شود و همچنین برای شیب بندی و کف سازی پشت بام ها، کف سرویس ها، آشپزخانه ها به صورت گسترده و فراگیر از انواع پوکه های معدنی بنابر نیاز استفاده می شود

 همچنین برای ساخت بلوک های سقفی و دیواری هم از پوکه های معدنی استفاده می شود تا دیوار ها و سقف ها حتی المقدور سبک شوند. در موتور خانه‌ ساختمان های بزرگ هم از پوکه های معدنی برای عایق صوتی و حرارتی به منظور جلوگیری از ائتلاف انرژی و آلودگی صوتی استفاده می شود.

دیگر استفاده از پوکه های معدنی به دلیل مقاومت بالای آنها در برابر رطوبت و آتش هست. در واقع یکی از مهمترین خواص پوکه معدنی مقاوم بودن آن در برابر رطوبت و آتش می باشد. همانطور که می دانیم پوکه معدنی در دل آتشفشان ها تشکیل شده و بوجود آمده می آینده پس می توانند بهترین مقاومت را در برابر آتش داشته باشد. حال این ویژگی ها سبب اقبال و انگیزه برای کاربرد آن ها در مصالح ساختمانی می شود زیرا شما از هرگونه مصالحی در امور ساختمان استفاده کنید ممکن است با برخورد با آب نمناک شده و یا در حوادثی هم چون آتش سوزی تخریب شود.

موارد استفاده از پوکه معدنی در کشاورزی

کاربرد پوکه معدنی

لازم به ذکر هست که در کشاورزی هم از انواع پوکه های معدنی بطور گسترده استفاده می شود که تاثیر بسزایی بر کیفیت محصولات کشاورزی دارد.

پوکه معدنی با دارا بودن خاصیت هایی از جمله وزن کم، تخلخلی بودن (تمامی فضاهای خالی موجود در رسوب یا سنگ بوده)، وجود مواد معدنی، نفوذ پذیری و خاصیت ضد باکتری باعث رشد سریع گیاهان و سالم ماندن آنها و جلوگیری از رشد گیاهان هرز می شود.

زیرا همگی این خاصیت ها از تبخیر آب جلوگیری کرده و به علت تخلخل بودن آن آب را درون خود نگه می دارد و خاک را مرطوب می کند و از تبخیر آب درون خاک تا حدی جلوگیری می کند.

پوکه معدنی به علت وزن کمی که دارد در باغ گردو و پرورش انواع نهال گردو  ، گلدان و گلخانه ها نیز مورد مصرف قرار می گیرد. می توان گفت  پوکه معدنی در امر کشاورزی باعث جلوگیری از ورود حشرات، پشه به زمین کشاورزی، باغ، گلدان و گلخانه می شود.

کاربرد دیگر پوکه ها در آبنماها می باشد. پوکه معدنی به علت مقاومتی که در برابر پوسیدگی و سایش در برابر آب از خود نشان می دهند گزینه و انتخابی مناسب برای ساخت آب نما ها می باشد.

استفاده از پوکه های معدنی در تونل و مترو دیگر کاربرد آن است. به نحوی که یکی از مهمترین دلایل استفاده از پوکه معدنی در ساخت تونل ها و مترو ها سبک بودن پوکه معدنی است.

زیرا که  تونل ها و مترو ها اغلب در زیر زمین ساخته می شوند و باید برای ساخت انها از سبک دانه ها استفاده شود همچنین نکته قابل توجه عایق صدا و عایق رطوبت بودن  پوکه معدنی نیز می باشد.

موارد استفاده از پوکه ها در صنعت پزشکی

از پوکه معدنی در صنعت پزشکی نیز استفاده می کنند. از جمله کاربرد پوکه معدنی در صنعت پزشکی تولید داروهای ضد عفونی کننده  برای زخم هاست اما این تنها کاربرد پوکه در صنعت پزشکی نیست بلکه از پوکه معدنی برای جدا سازی سلول های مرده بدن نیز استفاده می شود. همچنین از پوکه معدنی در صنعت دارو سازی نیز استفاده می شود.

از پوکه معدنی در تولید صابون خمیر دندان و شامپو هم استفاده می شود و همین باعث تحولی عظیم در صنعت دارو سازی شده است.

دیگر موارد استفاده رایج از پوکه معدنی

۱-  استفاده از پوکه های معدنی در تصفیه خانه:

پوکه های معدنی یکی از پرکاربرد ترین سنگ های آتشفشان هستند، که امروزه در تصفیه خانه های آب هم مورد توجه و استفاده قرار گرفته اند. همانطور که همه  میدانند در سالهای اخیر بشر با کمبود آب مواجه است و یکی از بزرگترین مشکلات آینده انسان ها همین کمبود آب خواهد بود که البته امروزه دانشمندان کشف کردند که می توان از پوکه معدنی در امر تصفیه آب های آلوده هم استفاده کرد.

۲- کاربرد پوکه های معدنی در نساجی:

یکی از دلایل پر فروش شدن پارچه های جین در نساجی ها سنگ شور بودن آنهاست که امروزه در صنعت مد پارچه های جین سنگ شور بسیار پرطرفدار هستند. برای سنگ شور کردن این پارچه ها از پوکه معدنی استفاده می شود.

- کاربرد پوکه معدنی در صنعت دارو سازی:

از پوکه معدنی در تولید صابون خمیر دندان و شامپو استفاده  می شود و همین باعث تحولی عظیم در صنعت دارو سازی شده است.

شرکت پوکه معظمی با سابقه و تجربه طولانی در زمینه تولید و توزیع پوکه های معدنی آماده ارائه بهترین و با کیفیت ترین پوکه های موجود در بازار در اسرع وقت با قیمت مناسب برای متقاضیان و مصرف کنندگان می باشد.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید