انحراف شست پا یکی از رایج‌ترین مشکلات مرتبط با این اندام است و درمان انحراف شست بیشتر معطوف به کاهش روند انحراف و کاهش درد می‌شود.

نحوه درمان انحراف شست پا

به گزارش سلام نو به نقل از مکینا سِرجری سِنتر، انحراف شست پا (bunion) یک برآمدگی دردناک است که در بخش کناری انگشتان بزرگ ایجاد می‌شود. این موضوع به ویژه زمانی بروز می‌کند که استخوان پا به صورت ناهموار قرار می‌گیرد. به مرور زمان انگشت شست به سمت بیرون گردش کرده و همین امر منجر به بزرگتر دیده شدن پا می‌شود. سپس مفصل انگشت شست دوباره به سمت داخل منحرف می‌شود.

در حقیقت این انحراف رو به بیرون در ناحیه مفصل شست پا دیده می‌شود. این موضوع می‌تواند آنچنان شدید باشد که انگشت کناری بر روی انگشت شست بیافتد. انحراف شست پا یکی از رایج‌ترین انحرافات پا است که از هر ۳ آمریکایی، یکی به آن دچار است.

بسیاری از انحرافات شست بسیار خفیف بوده و به ندرت قابل درک است. گرچه انحراف شست می‌تواند ارثی باشد، اما پوشیدن کفش تنگ و نامناسب نیز می‌تواند باعث بروز آن شود. این افراد از التهاب، درد در زمان راه رفتن، و تاول رنج می‌برند. با این حال، باید بدانید انحراف شست جزو مواردی نیست که بدون درمان و به صورت خود به خود از بین برود.

درمان انحراف شست بیشتر معطوف به کاهش روند انحراف و کاهش درد می‌شود. در برخی موارد جراحی می‌تواند به درمان بیماری کمک کند. در این حالت پزشک اقدام به بریدن بخش‌هایی از رباط و انحراف شست می‌کند. در موارد شدید ممکن است پزشک برای تراز کردن استخوان، اقدام به بریدن بخش‌هایی از استخوان نیز کند.

شست

به طور عمومی با مشاهده ۳ مورد ذیل باید نگران انحراف شست بوده و به پزشک مراجعه کنید:

۱- اقدامات درمانی غیرجراحی مانند یخ درمانی و استفاده از دارو موثر واقع نشود.
۲- تغییر ظاهر شدید پا به طوری که انگشتان دیگر بر روی انگشت شست بیافتند.
۳- بروز درد شدید به ویژه درد عمیق تر، برای مثال در برخی موارد انحراف شست می‌تواند باعث دردهای مفصلی شود. این موضوع یکی از علائم بروز آرتروز است. در حقیقت غضروف میان مفاصل شروع به تخریب شدن می‌کنند. در این موارد جراحی علاوه بر کاهش درد، باعث از بین رفتن علائم آرتروز نیز می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید