دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه شهر تهران نیز در وضعیت قرمز قرار گرفته است، تصریح کرد: بر این اساس فعالیت کارمندان در شهر تهران به صورت ۷۰ درصد دورکاری و در ادارات و سازمان‌های خدماتی نیز به صورت ۵۰ درصد فعالیت خواهند کرد.

سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایلنا، دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا از اعمال محدودیت‌های کرونایی بر فعالیت‌های پنجگانه در شهرهای دارای وضعیت قرمز، نارنجی و زرد خبر داد.

حسین قاسمی، دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا درباره آخرین وضعیت شهرها گفت: بر اساس آماری که وزارت بهداشت اعلام کرده است برای شنبه فردا دوازدهم تیرماه ۹۲ شهر در وضعیت قرمز قرار گرفته و ۱۸۳ شهر نارنجی هستند همچنین ۱۷۳ شهرستان نیز در وضعیت زرد قرار دارند.

وی ادامه داد: با استناد به طرح جامع محدودیت هوشمند، محدودیت‌هایی بر فعالیت‌های پنجگانه در شهرهایی که دارای وضعیت کرونایی هستند اعمال می‌شود. بر این اساس محدودیت‌هایی در ترددها، فعالیت‌های آموزشی، فعالیتهای فرهنگی و همچنین محدودیت‌هایی در حوزه اصناف و ادارات در شهرهایی که دارای وضعیت قرمز نارنجی و زرد هستند، اعمال می‌شود.

 دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه شهر تهران نیز در وضعیت قرمز قرار گرفته است، تصریح کرد: بر این اساس فعالیت کارمندان در شهر تهران به صورت ۷۰ درصد دورکاری و در ادارات و سازمان‌های خدماتی نیز به صورت ۵۰ درصد فعالیت خواهند کرد.

قاسمی گفت: بر اساس آنچه که متخصصان وزارت بهداشت اعلام کرده‌اند، سویه دلتا ترکیب ویروس هندی و انگلیسی است که سویه جدیدی به نام دلتا تشکیل شده‌است.

وی در مورد ‌وضعیت بیماری استان سیستان و بلوچستان نیز اشاره داشت: این استان با روند فزاینده بیماری مواجه شده و سرعت این امر در استان بالاست. روز گذشته معاون کل وزارت بهداشت در این استان حضور داشته و جلساتی را در خصوص کنترل و کاهش بیماری برگزار کرده‌اند.

وی ادامه داد: ستاد مقابله با کرونا در استان در تلاش هستند تا بتوانند روند افزایشی بیماری را با اعمال یک سری محدودیت‌ها کنترل کنند.

 دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا درباره کمبودها در استان سیستان و بلوچستان گفت: یکسری کمبودهایی در حوزه دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و مسائل این چنینی در استان وجود داشت که در این خصوص نیز مکاتبات انجام شده تا  توسط وزارت بهداشت تأمین شود و بتوانیم با همکاری همه دستگاهها در ذیل ستاد مقابله با بیماری کرونا در استان این بیماری را کنترل کنیم.

قاسمی درباره وضعیت مرزهای این استان گفت: برای فعالیت تجاری از ابتدای بیماری کرونا یعنی در سال ۹۸  محدودیت نداشتیم اما برای تردد مسافران باتوجه به اینکه شرایط بیماری در استان تشدید شده محدودیت هایی تعیین شده و صرفا  به ۷ گروه بنا به ضرورت بر اساس پروتکل‌های بهداشتی امکان تردد داشته و در غیر این صورت تردد مسافران  ممنوع است.

 دبیر کمیته امنیتی و اجتماعی ستاد مقابله با کرونا درباره سفر به ارمنستان برای تزریق واکسن کرونا گفت: یک سری کشورها هستند که وزارت بهداشت بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی تردد از آنها را  کاملا ممنوع کرده است. اما دسته دیگری از کشورها را نیز داریم که با رعایت پروتکل‌ها تردد انجام می‌شود اگر کشورهای پیرامونی و همسایه ما در لیست دسته اول قرار نداشته باشند، ترددها در قالب رعایت پروتکل‌ها و صرفا برای هفت گروه ذکر شده انجام خواهد شد.

۴۷۲۳۷

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید