ائتلاف سعودی شب گذشته مدعی شد انصارالله یمن یک هدف هوایی را در آسمان این کشور منهدم کرده است.

ادعای عربستان مبنی بر حمله نیروهای یمنی به آسمان این کشور

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از شیکه خبری الجزیره قطر نوشت: ائتلاف سعودی در بیانیه ای مدعی شد: سامانه دفاع هوایی عربستان این هدف خصمانه که توسط نیروهای حوثی(انصارالله) شلیک شد، رهگیری و منهدم کرده است.  

هرچند منابع سعودی به نوع این حمله اشاره ای نکرده اند. اما برخی منابع محلی گزارش داده اند که این هدف، یک موشک بالستیک بوده و بر فراز آسمان شهر جیزان در جنوب غرب این کشور منهدم شده است.

یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن پیش از این بارها اعلام کرده است، حملات پهپادی و موشکی ارتش یمن به متجاوزان تا زمانی که حملات آنها به یمن متوقف نشود، ادامه خواهد داشت.

چندی پیش نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

این حملات پس از هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید