بنابر اعلام منابع عراقی، به دنبال حمله بامداد امروز نیروهای باقی‌ مانده داعش به چند ماهیگیر در نزدیکی سد حدیثه در استان الانبار در غرب این کشور، چهار نفر کشته شدند.

۴ کشته در پی حمله داعش به غرب عراق

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه خبری "شفق نیوز" عراق نوشت: مبروک الجغیفی فرماندار شهرستان حدیثه در این باره گفت که حمله مسلحانه از ۵ محور و زمانی صورت گرفت که چندین ماهیگیر در سد شهرستان "حدیثه" حضور داشتند که این حمله علاوه بر این که ۴ کشته برجای گذاشت، پنج نفر دیگر را نیز زخمی کرد.

براساس این گزارش تمام این ماهیگیران از اهالی شهرستان حدیثه در استان الانبار بوده‌اند.

الجغیفی اضافه کرد که مجروحان به بیمارستان شهرستان مذکور منتقل شدند و وضعیت جسمی مجروحان به دلیل صدمات جدی که در هنگام حمله به آنها وارد شده وخیم گزارش شده است.

نیروهای مسلح عشائر در کنار پلیس محلی در مناطق اطراف شهرستان حدیثه در جستجوی عاملان این حمله خونین هستند.

حملات گروه تروریستی داعش از هنگام تشدید فشارها به نیروهای مقاومت در عراق و بمباران مواضع گروه های الحشدالشعبی از سوی ارتش امریکا که با هدف تضعیف این گروه ها در ماه های اخیر صورت گرفته، به میزان قابل ملاحظه ای افزایش یافته است.

یگانی از نیروهای ارتش عراق نیز چهارشنبه شب در روستای " حسن شلال" شهرک "داقوق" در جنوب استان کرکوک واقع در شمال عراق از سوی برخی از عناصر گروهک تروریستی داعش مورد حمله قرار گرفت.

شایان ذکر است نیروهای امنیتی عراق به منظور حفظ امنیت پایتخت به طور فزاینده ای در حال پیشبرد طرح های امنیتی خویش هستند به ویژه با توجه به اینکه انتخابات پارلمانی عراق قرار است در دهم اکتبر (یکشنبه ۱۸ مهر) برگزار شود و پیش بینی شده که جهت برهم زدن معادلات از سوی برخی از جریان های سیاسی اقدامات خشونت آمیز در عراق شدت بگیرد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی «داعش» را اعلام کرد اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید