ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه و امانوئل ماکرون، همتای فرانسوی او به صورت تلفنی گفتگو و درباره برخی مسائل بین‌المللی رایزنی کردند.

پوتین و ماکرون تلفنی گفتگو کردند

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از روسیا الیوم نوشت: در بیانیه کرملین آمده است که دو رئیس جمهور بر ادامه تلاش‌ها جهت ادامه کمک به فعال سازی روند سیاسی لیبی با مشارکت همه طرف‌های اصلی تأکید کردند.

همچنین پوتین همتای فرانسوی خود را در جریان پیشرفت در اجرای توافق نامه سه جانبه در مورد قره باغ قرار داد و گفت: به لطف حضور نیروهای حافظ صلح روسیه ، شرایط برای فعالیتهای اقتصادی عادی فراهم شده و وضعیت تا حد زیادی ثبات پیدا کرده است. موانع موجود در مسیرهای اقتصادی و حمل و نقل برطرف شده است.

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که "مشارکت قوی‌تر شرکای اروپایی، به ویژه فرانسه در حل مسائل بشردوستانه در مناطق تحت تأثیر درگیری" لازم است.

درباره بحران اوکراین نیز، دو رئیس جمهور خواستار "احیای روند مذاکره به منظور اجرای توافقنامه‌های مینسک شدند، که تنها پایه برای حل و فصل بحران در دونباس واقع در جنوب شرق اوکراین بوده و است.

در این بیانیه آمده است که رئیس جمهور روسیه به اقدامات مخرب کی‌یف که منجر به ناکامی تلاش‌های صورت گرفته از جمله در چارچوب نورماندی می‌شود، اشاره کرد.

وی همزمان بر لزوم پایبندی مقامات اوکراین به تعهدات خود و برقراری یک گفتگوی مستقیم با دونتسک و لوگانسک و تعیین وضعیت حقوقی ویژه برای منطقه دونباس شد.

پوتین همچنین در مورد نتایج نشست روسیه و آمریکا در ژنو در 16 ژوئن به ماکرون توضیح داد.

روسای جمهور دو کشور در این مذاکرات اهتمام ویژه‌ای به مسائل ثبات و امنیت در اروپا داشتند و در مورد چشم اندازهای همکاری بین روسیه و اتحادیه اروپا و ضرورت حل فوری مسائلی چون امنیت سایبری، مبارزه با تروریسم بین المللی، بهداشت و درمان، آب و هوا و حل اختلافات منطقه‌ای که به ایجاد روابط سازنده و قابل پیش بینی بین روسیه و اتحادیه اروپا و بازگشت به یک گفتگوی عادی مبتنی بر احترام متقابل کمک کند، تبادل نظر کردند.

پوتین تأکید کرد: "اگر اتحادیه اروپا تمایل واقعی برای این امر داشته باشد، روسیه آماده است."

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید