سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران قطعاً نقش مهمی برای کمک به روند صلح ایفا می‌کند.

پاکستان: ایران نقش مهمی در صلح افغانستان دارد

به گزار سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با تاکید بر جایگاه تهران و اسلام‌آباد برای کمک به حل مسئله افغانستان، افزود: جمهوری اسلامی ایران قطعاً نقش مهمی برای کمک به روند صلح ایفا می‌کند.

«زاهد حفیظ چودری» روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی خود با حضور نمایندگان رسانه‌های داخلی و خارجی در اسلام‌آباد در پاسخ به خبرنگار ایرنا گفت: ایران و پاکستان به طور مستقیم تحت تاثیر اوضاع افغانستان قرار دارند.

وی در واکنش به پیشنهاد اخیر نماینده ویژه وزیر امور خارجه کشورمان در امور افغانستان برای احیای نشست سه جانبه تهران-اسلام‌آباد-کابل برای کمک به پیشبرد روند صلح، افزود: ایران یک کشور منطقه‌ای بسیار مهم و همسایه افغانستان است و قطعاً نقش مهمی در روند صلح این کشور دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با اشاره به همکاری‌های نزدیک این کشور با ایران به عنوان دو همسایه اصلی افغانستان، اظهار داشت: اسلام‌آباد در گذشته نیز در خصوص افغانستان با تهران همکاری کرده و در وضعیت فعلی نیز این تعاملات از اهمیت بالایی برخوردار است.

«محمد ابراهیم طاهریان فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران هفته گذشته به افغانستان رفت و پس از آن به پاکستان سفر کرد. وی در اسلام‌آباد پس از دیدار با مقامات پاکستانی بار دیگر به کابل برگشت، جایی که نماینده کشورمان با مقام‌های افغانستانی آخرین تحولات مرتبط با صلح و رایزنی‌های تهران با همسایگان افغانستان را مورد بررسی قرار داد.

طاهریان فرد در دیدار با محمد حنیف اتمر وزیر امور خارجه افغانستان طرح نشست سه جانبه کابل، اسلام‌آباد و تهران را مطرح کرد که مورد تایید وزیر خارجه آن کشور قرار گرفت.

وزیر امور خارجه پاکستان هفته گذشته در دیدار نماینده ویژه وزیرخارجه کشورمان ضمن تمجید از تلاش‌های ایران برای کمک به پیشبرد روند صلح افغانستان بر لزوم تقویت همکاری‌های دوجانبه و کمک به صلح و ثبات منطقه‌ تاکید کرد.

«شاه محمود قریشی» با قدردانی از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران برای صلح افغانستان، افزود: تشدید نا امنی و خشونت‌ها در افغانستان همانند گذشته تاثیرات مستقیمی بر دو کشور همسایه ایران و پاکستان دارد.

وی هشدار داد: افزایش درگیری‌ و خونریزی برای دشمنان صلح فضا ایجاد کرده و این عناصر ممکن است برای تخریب تلاش‌های صلح در افغانستان تقویت شوند.

310 310

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید