حفظ آب بدن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز سردرد جلوگیری کرده و آن را درمان کند.

درمان ساده سردرد با مصرف چند خوراکی

به گزارش سلام نو به نقل از شفا آنلاین، بسیاری از مردم هنگام مواجهه با این درد سراغ انواع داروهای مسکن می‌روند در حالی که روش‌های درمان طبیعی بدون هیچ گونه عوارض جانبی را می‌توان انتخاب کرد.اضافه کردن برخی از مواد غذایی به لیست رژیم روزانه می‌تواند شما را برای تسکین اغلب سردردها کمک کند. 

شیر کم چرب: کم آب شدن بدن یکی از علل شروع سردرد است. در این میان مصرف الکل و یا غذاهای با میزان سدیم بالا منجر به کاهش آب بدن و شروع سردرد می‌شود. در عوض شیر نه تنها یک مایع جبران کننده آب بدن است بلکه سرشار از مواد معدنی حیاتی نظیر پتاسیم و کلسیم است که اثرات سدیم بالای موجود در رژیم غذایی را جبران می‌کند.

ماهی‌های روغنی: این ماهی‌ها سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ با خاصیت ضدالتهابی است. بدین معنی که اضافه کردن آن به رژیم غذایی شما دارای اهمیتی مضاعف برای کمک به درمان سردردها است.

طالبی: چون میوه‌ها غنی از آب و پتاسیم هستند، موجب متعادل شدن سردردهای ناشی از میزان بالای سدیم و از دست دادن آب بدن می‌شوند. یک طالبی متوسط دارای ۶۶ میلی گرم پتاسیم یا حدود ۱۶ درصد میزان روزانه توصیه شده پتاسیم در رژیم غذایی شما است. مصرف این میوه می‌تواند سطح انسولین را در بیماران غیردیابتی تثبیت کند و از آنجایی که میزان پایین قند خون یک آغازگر بزرگ سردرد است، منیزیوم بیشتر می‌تواند به تنظیم قند خون شما کمک کند و هر گونه سردرد احتمالی را تسکین دهد.

لوبیا سفید: یک فنجان لوبیا سفید ۲۵ درصد نیاز روزانه شما به منیزیوم را تامین می‌کند. منیزیوم می‌تواند به علت علت نقش آن در انقباض ماهیچه‌ها - از جمله ماهیچه‌های رگ‌های خونی که مسبب سردرد هستند، به تسکین سردرد کمک کند. سایر مواد غذایی غنی از منیزیوم شامل موز، بادام، آووکادو، اسفناج و زردآلو هستند.

سیب زمینی: همانند طالبی، سیب زمینی نیز سرشار از پتاسیم است که در صورت از دست دادن آب بدن به درمان سردرد شما کمک می‌کند. یک سیب زمینی حاوی ۲۵ درصد نیاز روزانه توصیه شده پتاسیم برای شما است.

گیلاس: خوردن هر نوع میوه ای، چون به گونه‌ای بخشی از آب بدن را جبران می‌کند، می‌تواند به رفع سردرد کمک کند. با این وجود گیلاس‌ها حاوی ترکیباتی هستند که در خون به نیتریک اکساید تبدیل شده و می‌تواند در برابر سردرد اثر حفاظتی داشته باشد.

آب: حفظ آب بدن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که می‌تواند از بروز سردرد جلوگیری کرده و آن را درمان کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید