در این مطلب به معرفی عجیب‌ترین بیماری‌های پوستی پرداخته‌ایم که در ادامه خواهید خواند.

عجیب‌ترین مشکلات پوستی؛ از عرق رنگی تا بیماری ماهی! / عکس

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران،  برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شاهد بروز برخی مشکلات پوستی شده باشید. از آفتاب سوختگی تا بیماری‌های ژنتیکی و قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی خاص می‌تواند عامل بروز برخی ناراحتی‌های پوستی باشد.

به گزارش  آر ایکس لیست، در این مطلب به برخی از رایج‌ترین مشکلات و بیماری‌های پوستی می‌پردازیم:

۱- سندرم پوست لایه لایه شده

به طور معمول پس از یک آفتاب سوختگی شاهد پوسته شدن پوست خود خواهید بود. این موضوع شاید منجر به بروز جراحت در شما نشود، اما غالباً علائمی مانند خارش، سرخی، خشکی، ضخیم شدن، و تاول زدن پوست در فرد بروز می‌کند. وازلین که باعث نرمی پوست می‌شود و برخی داروها که برای از بین بردن زگیل و پینه استفاده می‌شود در این زمینه می‌تواند مفید باشد. با این حال، سایر داروهای مرتبط با پوست نه تنها ممکن است باعث التیام سندرم نشود، بلکه شرایط را بدتر کند.

314742_1100

۲- کرومودیدوز

شاید عجیب به نظر برسد، اما برخی مردم شاهد عرق با رنگ‌های عجیبی به شکل زرد، سبز، آبی، قهوه ای، یا سیاه هستند. دلیل بروز این بیماری که کرومودیدوز نام دارد به دلیل مشکلات مرتبط با غدد تعریق که بیش از اندازه لیپوفوسین (نوعی رنگدانه در غدد عرق) تولید می‌کند، است. در حقیقت با تغییر غیرطبیعی رنگ شیمیایی لیپوفوسین، فرد شاهد بروز تعریق رنگی در ناحیه زیر بغل، صورت، و اطراف سینه هاست.

برای متوقف کردن این بیماری فرد باید جلوی غدد تعریق را بگیرد. این امر بدان معناست که بیمار باید هر روز از کرم‌های خاص بهره گرفته و یا بوتاکس تزریق کند.

14208224_330

۳- ایکیوتیوز اپیدرمولیتیک

در این بیماری نوزاد با علائم پوستی همانند قرمزی، تاول زدگی، و حساسیت پوستی به دنیا می‌آید که در برخی نقاط ضخامت پوست بیشتر است. در این حالت پوست بیمار به راحتی دچار جراحت شده و ممکن است دچار التهاب شود. این بیماری ژنتیکی را می‌توان با انجام آزمایش ژنتیکی تشخیص داد. نام این بیماری در حقیقت به معنای ماهی در زبان یونانی است و به دلیل شرایط بیمار به آن اطلاق می‌شود.

متاسفانه درمان این بیماری به راحتی میسر نیست. کندن و جداسازی بافت‌های پوست باعث شکنندگی و حساسیت آن خواهد شد و احتمال بروز عفونت را در بیمار افزایش می‌دهد.

۴- مورگلون

یکی از بیماری‌های عجیب پوستی که ممکن است فرد را درگیر کند، مورگلون است. در این بیماری فرد احساس می‌کند که چیزی در حال راه رفتن، نیش زدن و یا گاز گرفتن پوست است. برخی بیماران از بروز لایه‌های پوستی و مشکلاتی در حافظه، خلق و خو، و تمرکز گلایه دارند. گرچه برخی مطالعات از احتمال ارتباط میان این بیماری با عفونت حکایت دارد، اما دانشمندان معتقدند این موضوع یک بیماری مرتبط با سلامت ذهنی است.

Savely-image-1

ممکن است فرد به اشتباه احساس کند دچار عفونت شده، اما پزشکان تلاش می‌کنند به سایر دلایل بروز بیماری پی برده و روند درمان را آغاز کنند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید