معاون بهداشتی علوم پزشکی ایران گفت: ما نگران این هستیم که دلتا در کل کشور سرایت کند. همچنان زدن ماسک، شستن دست‌ها و سرعت واکسیناسیون توصیه می‌شود.

احتمال وقوع موج پنجم کرونا در کشور / افزایش ۲ برابری بستری‌ها در بیمارستان‌های تهران

به گزارش سلام نو به نقل ار باشگاه خبرنگاران جوان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران از احتمال وقوع موج پنجم کرونا خبر داد.

بابک عشرتی اپیدمیولوژیست و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران از احتمال وقوع موج پنجم خبر داد و گفت: ویروس کرونا مثل دیگر ویروس‌ها تغییر شکل می‌دهد و ممکن است این تغییر خوب یا بد باشد.

وی افزود: ویروسی که اکنون در جنوب کشور با آن درگیر هستیم ویروس هندی است و انتشار این ویروس نسبت به دیگر ویروس‌ها سریع تر است.

عشرتی گفت: ممکن است برخی واکسن‌ها در مقابل ویروس هندی ضعیف عمل کنند. ویروس دلتا جهشی است که در هند اتفاق افتاد و در روزهای اخیر از استان‌های جنوبی دلتا گزارش شده است.

معاون بهداشتی علوم پزشکی ایران گفت: ما نگران این هستیم که دلتا در کل کشور سرایت کند. همچنان زدن ماسک، شستن دست‌ها و سرعت واکسیناسیون توصیه می‌شود.

 وی افزود: جهش‌های که اتفاق می‌افتد؛ سرعت انتقال را بالا می‌برد. تغییرات رفتاری مردم مثل ساده انگاری‌ها یا افزایش مسافرت‌ها نگران کننده است.

عشرتی گفت: بستری در سنین پایین بیشتر گزارش شده است و این ناشی از قدرت سرایت پذیری ویروس جهش یافته است.

این اپیدمیولوژیست افزود: ویروس جدید شایع شده در سیستان و بلوچستان و هرمزگان، ویروس جهش یافته‌ کرونای هندی است. انتقال این ویروس سریع‌تر است و گروه‌هایی مانند کودکان و جوانان را بیشتر درگیر می‌کند.

پیک پنجم شروع شده است

همچنین تقی ریاحی رئیس بیمارستان رسول اکرم (ص) گفت: موارد بستری در این بیمارستان دو برابر و پیک پنجم شروع شده است و باید آماده باشیم تا این دوره را با آسیب کم سپری کنیم. البته موارد فوت کاهشی شده است.

خسرو صادق‌نیت رئیس بیمارستان امام خمینی نیز گفت: از یکی دو هفته قبل روند ثابت قبلی روند افزایشی به خود گرفت و نسبت به یک ماه گذشته صعودی شد.

وی گفت: هر روز نسبت به روز قبل روند افزایشی داریم. مراجعه بیماران غیر کرونایی هم افزایش داشته و این برای ما محدودیت ایجاد کرده است.

رئیس بیمارستان امام خمینی افزود: پذیرش بیماران غیر اورژانسی محدود شده است. ما روزهایی داشتیم که ۱۰۰ درصد تخت‌های ما اشغال شده بود.

صادق‌نیت گفت: در مقایسه با ماه گذشته اختصاص تخت‌های بیمارستانی به مبتلایان کرونایی افزایش یافته است؛ البته مرگ و میر افزایش نداشته است، اما شاهد روند رو به رشد بیماری هستیم.


 
کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۰
    0 0
    با این سیستم فعلی مردم منتظر موج پنجاهم هم هستند شما نگران نباشید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید