نماینده و سفیر انگلیس در سازمان ملل اعلام کرد که کشورش از گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کند.

انگلیس: از گفت‌وگوی ایران و عربستان استقبال می کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی قطعنامه ۲۲۳۱ این شورا در تأیید برجام روز چهارشنبه آغاز شد.

باربارا وود وارد نماینده و سفیر انگلیس در سازمان ملل با بیان اینکه از گفت‌وگوهای میان ایران و عربستان سعودی استقبال می‌کنیم گفت: گفت‌وگو، سنگ‌بنای جلوگیری از تشدید تنش‌ها در منطقه است.

 وی افزود: اظهارات رئیس‌جمهور منتخب ایران در روز ۱۸ ژوئن مبنی بر اینکه دولت او آماده گفت‌وگو با عربستان سعودی خواهد بود را در نظر داریم.

نماینده و سفیر انگلیس در سازمان ملل افزود: از رئیس‌جمهور منتخب ایران، رئیسی می‌خواهیم ایران را وارد مسیر متفاوتی کند. او می‌تواند این کار را با پرداختن به نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران، خاتمه دادن به فعالیت‌های ثبات‌زدای ایران و نقض حقوق بشر و آزاد کردن شهروندان انگلیسی بازداشت‌شده در ایران انجام دهد.

وی گفت: ما به اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت متعهدیم و به همین دلیل در مذاکرات وین شرکت داریم. اولویت ما این است که آمریکا به برجام بازگردد و ایران نیز اجرای کامل تعهداتش را از سر بگیرد.

او گفت: مذاکرات وین نمی‌توانند برای مدت نامحدود ادامه داشته باشند و به سرعت به موعد تصمیم‌گیری نزدیک می‌شویم.

نماینده انگلیس در سازمان ملل گفت: گام‌هایی که ایران در برنامه هسته‌ایش برداشته، پیامدهای بازگشت‌ناپذیری در زمینه توانمندی‌های هسته‌ای این کشور به همراه دارد و منافع منع‌ اشاعه‌ای حاصل از برجام را کاهش می‌دهد.

وی افزود: از اقدام ایران در محدود کردن فعالیت‌های نظارتی و پایشی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگران هستیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید