مصرف شیر برای برخی از افراد که مزاج سرد یا مرطوب دارند، مشکل ایجاد می کند و توصیه می‌شود که مصرف آن را کم و محدود کنند.

خوردن شیر برای این افراد خطرناک است
به گزارش سلام نو، متخصص طب سنتی گفت: به‌هیچ‌عنوان طب سنتی اعتقادی به ممنوعیت مصرف لبنیات ندارد و این‌که برخی می‌گویند طب سنتی معتقد است مصرف شیر عامل پوکی استخوان می‌شود، باوری غلط است.
وی افزود: در هیچ‌کدام از مستنداتی که امروز از رویکرد طب سنتی در دست داریم، اشاره‌ای به رابطه پوکی‌استخوان و مصرف شیر نشده است ولی باید ذکر شود که این ماده غذایی می‌تواند برای برخی از افراد که مزاج سرد یا مرطوب دارند، مشکل ایجاد کند و در کل مصرف شیر یا لبنیات پوکی استخوان نمی‌آورد.

این متخصص طب سنتی در پاسخ به این سوال که چه افرادی باید کمتر شیر و لبنیات مصرف کنند، گفت: افرادی که دارای سردی مزاج هستند و طبع بدنشان هم به سردی می‌گراید باید در مصرف شیر که طبع سردی دارد ملاحظه داشته باشند زیرا می‌تواند باعث عارضه‌های استخوانی شود و به آن‌ها توصیه می‌شود که مصرف آن را کم و محدود کنند.

وی بیان کرد: افرادی که مشکلات گوارشی دارند یا طب مدرن و طب سنتی وضعیت گوارش آن‌ها را نامناسب تشخیص می‌دهد هم از مصرف شیر خودداری کنند یا مصرف آن را کاهش دهند، البته هیچ قطعیتی وجود ندارد اما مصرف شیر می‌تواند برای آن‌ها عارضه به ارمغان بیاورد.

تن‌ساز گفت: هرگز قوانین طب سنتی صفر یا صد نبوده است، نه در رابطه با شیر خوراکی و نه در مواد لبنی دیگر یا به‌طورکلی مواد غذایی؛ بلکه برخی از افراد که تشخیص داده می‌شود مشکلات گوارشی، مزاجی یا غیره دارند، باید با برنامه‌تر مواد غذایی را استفاده کرده و به سازگاری یا ناسازگاری غذا و وضعیت مزاجی خود توجه کنند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید