واژه حرز امام جواد به معنای ذکر، دعا و هر چیزی است که به واسطه آن هر نوع خطری از انسان دفع می شود. در واقع حرز همچون حایلی عمل می کند که انواع بلا را از مومن دور می کند.

حرز امام جواد علیه السلام چیست؟

به گزارش سلام نو، جالب است بدانید که چشم زخم و یا حتی جادو کاملا واقعیت دارد و حتی در قرآن نیز به آن اشاره است؛ به همین دلیل حرز به عنوان یک ایمنی در برابر این بلایا حائز اهمیت عنوان می شود.

حرز بلایا را دور می کند

به طور طبیعی انسان همواره در معرض یک سری بلایا و اتفاقات ریز ودرشت قرار می گیرد که گاهی عبور از آن ها ساده است و گاهی انسان را درگیر مشکلات فراوانی می کند. حرز در دو حالت استفاده می شود؛ اول اینکه هنوز اتفاقی پیش نیامده و دوم اینکه بلا در حال وقوع است.

در حالت اول برای پیشگیری از هرگونه ضرر و زیانی حرز را به همراه دارید و در حالت دوم برای کم کردن اثرات بلای موجود استفاده می شود که در هر دو حالت با اعتقاد به امام جواد (ع) و حرز و همچنین توکل بر خدای متعال می توان از هرگونه بلا در امان ماند.

انواع حرز امام جواد بر حسب روایات

1. حرز گفتاری: بیشترین تعداد از حرز های ائمه اطهار را حرز گفتاری تشکیل می شود. این نوع از حرز به معنای خواندن و به زبان آوردن دعای خاصی است که به واسطه آن از هرگونه بلایی حفظ می شوید.

2. برخی از انواع سنگ ها: برخی از سنگ ها به گفته ائمه (ع) دارای خواص معنوی خاصی هستند. این نوع از حرز به همه سنگ ها تعلق ندارد و تنها برای چند مورد خاص از آنها روایت شده است. بر اساس این روایات سنگ های فیروزه، عقیق و شرف الشمس و ... انسان را از هر نوع بلایی که به جسم و روح او آسیب برساند، در امان نگه می دارد.

3. حرز نوشتاری: همان طور که از نام این نوع حرز پیداست، کتابت کردن آن علاوه بر آنکه ثواب بسیاری دارد، مومن را از در پناه خدا حفظ می کند و هرگونه درد و مرضی را از او دور می کند. حرز امام جواد جزء این دسته از حرز است که برای بهره بردن از خواص معنوی باید آن را به همراه داشت و با خود حمل کرد.

حرز امام جواد علیه السلام چیست؟

دفع بلا در سایه حرز امام جواد (ع)

همانطورکه گفتیم حرز امام جواد علیه السلام از معروف ترین حرز های ائمه علیه السلام است که انواع بلاهای زمینی و حتی آسمانی را از مسلمانان دور می کند. با استنباط بر متن حرز امام جواد علیه السلام موارد زیر از مصداق های دفع شر و بلا هستند:

· دفع نیش زبان و نگاه حرام دشمن

· در امام ماندن از شر مردم خدا گریز

· در امان ماندن از حیله دشمن

· دور کردن هر گونه شکست و فلاکت در دنیا

· حفظ آبروی مسلمان

· دور کردن فقر و قحطی و گرسنگی

· در امام ماندن از وسوسه شیطان

· زیاد شدن روزی در دنیا

دفع چشم زخم

یکی از بالایی که در دین صراحتا به آن اشاره شده، چشم زخم است که پیامبر اکرم (ص) آن را دلیلی برای آرمیدن مردگان در قبرستان بقیع خوانده است. به دلیل این حساسیت برخی از ائمه (ع) در روایاتی مومن را به این بلا هشدار داده اند و همچنین امام جواد (ع) در حرز معروف خود به آن پرداخته است. بر اساس روایات موجود هر کس حرز امام جواد (ع) را به همراه داشته باشد، از چشم زخم مردم در امان می ماند.

از سحر و جادو در امان بمانید

یکی دیگر از بلایایی که در حرز امام جود علیه السلام به آن پرداخته شده، بلای سحر و جادو است. هر چند که جادو یکی از اعمال حرام خوانده شده اما گاهی هم پیش می آید که انسان توسط دشمن جادو می شود. این حرز در دفع هرگونه سحر و جادویی که سلامت جسم و روان مومن را خدشه دار کند، موثر است.

آداب استفاده از حرز امام جواد علیه السلام

· بر اساس روایات گفته شده، اگر حرز امام جواد علیه السلام بر پوست آهو نوشته شود، ثواب وهمچنین تاثیرگذاری آن چندین برابر خواهد شد.

· نوشته ای که به صورت دستی دعای حرز بر آن حک گریده است باید در داخل جعبه ای از جنس نقره نگهداری شود.

· علاوه بر پوست آهو، قاب نقره از دیگر چیز هایی است که به نوشتن دعای حرز بر روی آن اشاره اشاره است.

· در روایاتی که در این باره داریم از ترکیب "عضد الایمن" استفاده شده و این به معنای بازوی سمت راست؛ به همین خاطر گفته می شود که حرز امام جواد علیه السلام را بر روی بازوی سمت راست خود ببندید.

· پیش از اینکه اقدام به بستن دعای حرز بر روی بازو کنید، نماز مخصوص حرز را به جای آورید.

حرز امام جواد علیه السلام را از کجا تهیه کنیم؟

امروزه تعدادی از فروشگاه های اینترنتی در زمینه ساخت و توزیع حرز فعالیت می کنند که می توانید از طریق آن ها اقدام به خرید حرز امام جواد (ع) نمایید. به دلیل معنویت خاص این خرید، دقت کنید که فروشگاه مربوط کاملا قابل اعتماد و سرشناس باشد. توصیه ما خرید از فروشگاه خواستنی می باشد.

کتابت حرز بر روی پوست آهو و سپس قرار دادن آن در یک ظرف نقره از آدابی است که حتما باید در ساخت حرز به آن دقت شود. انواع طرح های مردانه و زنانه از این محصول در دسترس مشتریان عزیز ومومن قرار می گیرد.

حرز امام جواد علیه السلام چیست؟

نتیجه گیری

حرز امام جواد ع انسان را از هرگونه بلای زمینی و آسمانی دور می کند. می تواند به صورت گفتاری، نوشتاری و یا کتابت بر سنگ استفاده شود که کتابت آن نیاز به رعایت برخی آداب دارد. سحر و جادو وهمچنین چشم زخم از دیگر بلایایی است که درمان آن را حرز ائمه (ع) عنوان کرده اند.

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید