۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 55266462

مستند آزمون سراسری، ساخته امیر پارسا و به تهیه کنندگی پایگاه خبری سلام نو، روایتی تازه به به هیولای کنکور دارد، هیولایی که به کابوس بسیاری از دانش آموزان بدل شده و از یک آزمون ساده به بحران بزرگ بدل گشته است.

مستند آزمون سراسری

سلام نو – سرویس اجتماعی: کنکور در ابتدا تنها یک امتحان ساده برای تعیین دانشگاه داوطلبان تحصیلات آکادمیک در ایران بود، امتحانی که هرچند سخت بود، اما کارکردی ساده داشت و در راستای افزایش عدالت آموزشی طراحی شده بود. به مرور زمان اما همه چیز تغییر کرد. نه کنکور آن امتحان ساده ماند و نه عدالت آموزشی چندان جاری و ساری شد.
اوّلین کنکور ایران در سال ۱۳۴۸ برگزار شد و ۴۷٫۷۰۳ نفر داوطلب در آن شرکت کردند. سؤالات اوّلین دورهٔ کنکور، به صورت سؤالات جواب کوتاه طرّاحی شده‌بود. آزمون سراسری سال ۱۴۰۰، پنجاه و سومین آزمون کنکور ایران است؛ آزمونی که هیچ شباهتی به آزمون نخست ندارد.
کنکور امروز نه یک امتحان ساده، اما دشوار، بلکه یک صنعت غول پیکرد با گردش مالی چند ده هزار میلیارد تومانی است که بازیگرانی به جز آموزش و پرورش و سازمان سنجش نیز دارد.
گردش مالی موسسات کنکور ۴۰هزار میلیارد تومان است و هزینه انتشارات و فروش کتاب حدود ۳۰هزار میلیارد تومان. درآمدی که سبب شده فقط در تهران ۱۸۰۰موسسه کنکور فعالیت کند. البته نکته مهم این است که تمام آمارهای مالی این حوزه تخمینی است و شفافیت لازم درباره آن وجود ندارد.
مستند آزمون سراسری روایتی تازه به به هیولای کنکور دارد، هیولایی که به کابوس بسیاری از دانش آموزان بدل شده و از یک آزمون ساده به بحرانی بزرگ بدل گشته است. سلام نو شما را به تماشای این مستند دعوت می کند.


معرفی عوامل:
نویسنده و کارگردان: امیر پارسا
تهیه کننده: پایگاه خبری سلام نو

کد خبرنگار: ۲۰
۶دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • علی نادری IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
    4 0
    اقای پارسا اگر الان نزد هم دیگر بودیم من دست شما رو می بوسیدم ودر این لحظه که این دیدگاه رو ارسال میکنم گوله گوله اشک می ریزم تنها دخترم که در مسیر افکار پوسیده مادرش قرار گرفته گرفتار همین معضل ضد بشری قرار گرفته خدا نمی کشدم که این روزها را نبینم جون خدا عاقبت بخیر ت کنه
  • پرویز IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۳
    1 0
    درباره سهمیه ها خیلی سربسته گفتی وگذشتی..
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۴/۲۴
    0 1
    سلام واقعا درست میگویید ولی کارشناسان دلسوز و کار امد باید فکری به حال آینده کشور بکنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید