لیندسی گراهام، قانونگذار جمهوریخواه آمریکایی گفت: سران ایران متوجه ضعف رییس جمهور آمریکا شده‌اند و او را به بازی گرفته‌اند.

لیندسی گراهام: ایرانی‌ها بایدن را به بازی گرفته‌اند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک قانونگذار جمهوریخواه آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری «فاکس نیوز» گفت، سران ایران متوجه شده‌اند که  «جو بایدن»  رئیس جمهور آمریکا ضعیف است و او نیز با نشان دادن ضعف، جهان را به مکانی بسیار خطرناک‌تر تبدیل می‌کند.

به نوشته روزنامه «نیویورک پست» سناتور «لیندسی گراهام » سه شنبه شب  به وقت محلی  به شبکه خبری  «فاکس نیوز »  گفت که ایران مانند کمانچه  با «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا بازی می‌کند و اسرائیل نمی‌تواند امنیت خود را به ایالات متحده بسپارد.

گراهام در بخشی از سخنان خود گفت: «ایرانی‌ها در تلاشند ما را از سوریه و عراق بیرون کنند تا بتوانند بر این مناطق تسلط پیدا کنند. آنها در تلاشند سلاح اتمی بسازند و روزی اسرائیل را نابود کنند».

گراهام افزود: «آنها در مسیر دستیابی به همه این موارد هستند، مگر اینکه ما اصلاحاتی انجام دهیم. من هرگز آنقدر نگران جنگ بین ایران و اسرائیل نبوده‌ام.»

رئیس‌جمهور آمریکا  روز یکشنبه در حضور «رؤوین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی بار دیگر به تکرار ادعاهای ضد ایرانی پرداخت. بایدن در این دیدار که در دفتر کارش برگزار می‌شد گفت: «ایران هرگز در دوران مسئولیت من به سلاح هسته‌ای دست پیدا نخواهد کرد.»

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد. علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

 به نوشته نیویورک پست، این قانونگذار آمریکایی  در ادامه گفت: «کابینه اسرائیل وضعیت بدی دارد. آنها چه مدت صبر کنند تا علیه ایران اقدام کنند؟ فکر نمی‌کنم اسرائیل بتواند برای تامین به ایالات متحده اعتماد کند».

گراهام افزود، سران ایران متوجه شده‌اند که بایدن ضعیف است و او نیز با نشان دادن ضعف، جهان را به مکانی بسیار خطرناک تر تبدیل می‌کند.

وی در خاتمه گفت، ما قاداریم جلوی تحرک ایرانی‌ها را بگیریم ، اما آن‌ها هر روز قویتر می‌شوند زیرا بایدن ماهیت تهدید را نمی‌فهمد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید