مرکز بین المللی الازهر در واکنش به توهین بازی ویدئویی فورتنایت به کعبه گفت: این نوع بازی‌ها افراد را به سمت نفرت و آسیب به خود یا دیگران تحریک می‌کنند.

توهین یک بازی ویدئویی به کعبه چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز بین المللی الازهر در مورد خطر یک بازی ویدئویی که در آن باید کعبه تخریب شود، هشدار و واکنش نشان داد و تأکید کرد که این نوع بازی‌ها (که ذهن را تخریب و تسخیر می‌کنند) جوانان را از وظایف اصلی خود در مورد کسب دانش مفید یا کار کردن باز می‌دارند و آن‌ها را در دنیای مجازی به دور از واقعیت حبس می‌کنند. این نوع بازی‌ها رفتارهای خشونت آمیز را ترویج می‌دهند و افراد را به سمت نفرت و آسیب به خود یا دیگران تحریک می‌کنند.

امروز، این مرکز پس از حوادث مکرر که باعث نفرت، خشونت، قتل و خودکشی می‌شوند و همچنین به دلیل سابقه این کار در سایر بازی‌های مشابه قبلی، اخطاری علیه بازی "Fortnite" صادر کرد.

صدور بیانیه ای در محکومیت توهین بازی Fortnite

در بیانیه الازهر آمده است: "این بازی مظهر تخریب کعبه شریف است. برای دریافت امتیازات درون بازی، شخص باید کعبه را تخریب کند. موضوعی که به طور مستقیم بر باورهای فرزندان ما تأثیر منفی می‌گذارد و مفاهیم و هویت و مقدسات آن‌ها را خدشه دار می‌کند. برای مردم و به خصوص کودکان و جوانان که اکثر مخاطبان این بازی هستند، این اهانت بسیار خطرناک است. "

اهانت یک بازی ویدئویی به کعبه خبرساز شد/ کعبه را تخریب کن امتیاز بگیر

الازهر در ادامه بر حرام بودن تمامی بازی‌های رایانه‌ای که خشونت را ترویج می‌کند، به عقاید یا شریعت و دین توهین می‌کند یا به تروریسم و خودآزاری و ... فرا می‌خواند، تأکید کرد. این مرکز از والدین و مراکز فرهنگی و آموزشی و رسانه‌ای خواست خطر اینگونه بازی‌ها را به کودکان گوشزد کنند و در این خصوص به هوش باشند. این مرکز والدین را به محافظت از فرزندان خود در برابر خطرات بازی های روانی، رفتاری، جسمی و خانوادگی فرا خواند.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • امیر حسین IR ۱۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۱
    5 0
    سلام وخسته نباشید باید این موضوع رو بگم که این خبر کاملا ساختگیست.خوب اول باید شروع کنم که بازی فورتنایت چیست بازی فورتنایت یک بازی بتل رویال است که 100 هرکدام برای بقا وارد زمین مخصوص بازی میشوند این بازی یک بخش دارد به نام کریتیو یعنی خلاقیت که بازی کن ها در این بخش هر کدام دنیای خود را ساخته و فقط با دوستانشان وارد این زمین میشوند و لا غیر. همانطور که از صفحه بازی سمت راست پایین مشخص است فورتنایت پلیر ها میشناسند که این وسیله برای ساخت در این نقشه است یعنی این نقشه و کعبه را همانشخصی که اسکرین شات گرفته ساخته است پس شایعه پراکنی نکنیم.ممنون.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید