اشتاین مایر، رییس‌جمهور آلمان مدعی شد نگرانی‌های رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران قابل توجیه است.

حمایت آلمان از نگرانی رژیم صهیونیستی درباره احیای برجام

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس جمهور آلمان با ادعای اینکه نگرانی های اسرائیل درخصوص برنامه هسته‌ای ایران قابل توجیه است، گفت که مذاکرات برای احیای برجام در وین فشرده و بسیار پیچیده است.

فرانک والتر اشتاین مایر رئیس جمهور آلمان که قرار است امروز (چهارشنبه) به سرزمین های اشغالی سفر کند در گفت‌وگو با روزنامه هاآرتص مدعی شد که نگرانی های رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران قابل توجیه است.

اشتاین مایر در پاسخ به سوالی درباره نقش خود به عنوان وزیر امورخارجه آلمان در جریان توافق هسته ای ٢٠١٥ با ایران و مخالفت صیونیست ها با بازگشت آمریکا به این توافق گفت: نگرانی های اسرائیل نسبت به تهدید ایران مجهز به سلاح هسته ای قابل توجیه است. در طول سال ها مذاکرات دشوار هسته ای با ایران از این نگرانی‌ها مطلع بودم.

وی ادامه داد: من درباره این موضوع با مقامات اسرائیل نیز صحبت های زیادی داشته ام، به تازگی هم با رئیس جمهور ریولین و رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل در این باره گفت وگو کردم. وقتی صحبت از ایران به میان می آید، اسرائیل و آلمان یک هدف استراتژیک مشترک دارند؛ اینکه ایران نباید به سلاح هسته ای دست پیدا کند.

رئیس جمهور آلمان همچنین در اظهارات ادعایی خود گفت که آلمان خواستار محدود شدن برنامه موشکی و سیاست های منطقه ای ایران است.

وی خاطرنشان کرد: ممکن است همیشه نتوانیم به بهترین راه برای تحقق این هدف دست یابیم. با این حال معتقدیم که تجدید برجام بهترین و موثرترین راه برای جلوگیری از دستیابی ایران به بمب هسته ای است.

اشتاین مایر که در جریان مذاکرات هسته ای ایران و ١+٥ وزیر امورخارجه آلمان بود در ادامه به مذاکرات احیای برجام در وین اشاره کرد و افزود: در حال حاضر برای رسیدن به این هدف مذاکراتی فشرده و بسیار پیچیده با حضور دولت جدید آمریکا در جریان است و امیدوارم که آنها به خاطر آلمان و اسرائیل موفق باشند.

به گزارش ایسنا، تلاش برای ممانعت از دستیابی ایران به سلاح هسته ای در حالی مطرح شده که بنا بر تاکید مقامات کشورمان استفاده از سلاح هسته ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی نداشته و نخواهد داشت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید