محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا تلفنی گفت‌وگو کردند.

محمود عباس با نخست‌وزیر کانادا تلفنی گفتگو کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی «سما» نوشت: محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد و دو طرف در جریان این تماس تلفنی به بررسی آخرین تحولات و تلاش‌های بین‌المللی صورت گرفته برای برقراری آتش بس فراگیر در سرتاسر اراضی فلسطینی، کمک‌های بین‌المللی برای بازسازی نوار غزه و اهمیت بازگشت به روند سیاسی پرداختند.

نخست وزیر کانادا ضمن عرض تسلیت به محمود عباس و ملت فلسطین به خاطر قربانیان در تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه، نگرانی و مخالفت خود را با بیرون راندن ساکنان فلسطینی از محله «الشیخ جراح» و محله‌های شهر قدس اشغالی اعلام کرد.

وی بر اهمیت احترام گذاشتن به اماکن دینی و موضع کانادا نسبت به موافقت با قوانین بین‌المللی و مخالفت با شهرک‌سازی تاکید کرد.

نخست وزیر کانادا ضمن تاکید بر تمایل کشورش به برقراری صلح در منطقه، تداوم ارائه کمک‌های امدادی و کمک‌رسانی به آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، اظهار داشت، کانادا طی روزهای آتی وزیر خارجه خود را به منطقه اعزام خواهد کرد تا بر پایبندی خود به تحقق صلح براساس اصل راهکار تشکیل دو کشوری و برقراری ثبات و امنیت در منطقه تاکید کند.

در همین راستا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از نخست وزیر کانادا به خاطر مواضع کشورش در موافقت با قوانین بین‌المللی، حمایت از حق تعیین سرنوشت ملت فلسطین و مخالفت با توسعه شهرک‌سازی در اراضی فلسطینی و بیرون راندن فلسطینیان از منازل خود در قدس شرقی تشکر و قدردانی کرد.

محمود عباس، موضع کانادا در قبال احترام به وضعیت تاریخی اماکن دینی را ارج نهاد و از ارائه کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و حمایت از آنروا و نیز کمک در زمینه مقابله با شیوع ویروس کرونا تقدیر و تشکر کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر لزوم مداخله جامعه جهانی و کانادا جهت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان که با قوانین بین‌المللی تناقض دارد و همچنین بر اهمیت تحقق آرامش فراگیر، بازگشت به روند سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری، برقراری صلح فراگیر طبق قطعنامه‌های بین‌المللی تاکید کرد.

محمود عباس، نخست وزیر کانادا را در جریان تماس‌های کنونی با جامعه جهانی برای فراهم کردن کمک‌ها جهت بازسازی نوار غزه قرار داد و تاکید کرد، دولت فلسطین به نقش خود در ارائه بودجه‌های مربوط به این موضوع ادامه خواهد داد.

وی ضمن تاکید بر پایبندی دولت فلسطین به تحکیم و تقویت دموکراسی و حاکمیت قانون، تصریح کرد، به محض موافقت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات در شهر قدس، مجدداً برای برگزاری انتخابات طبق آنچه بر سر آن توافق شده، فراخوان داده خواهد شد.

محمود عباس بر اهمیت وجود چشم‌انداز سیاسی و امید دادن به ملت فلسطین تاکید و تصریح کرد، کانادا از سفر آتی وزیر خارجه این کشور به فلسطین استقبال می‌کند و از تلاش‌های امدادرسانی و برقراری صلح حمایت می‌کند.

وی همچنین گفت، دولت فلسطین خواهان تقویت روابط دوجانبه با کانادا است که منافع دو طرف فلسطینی و کانادایی را به دنبال داشته باشد.

در همین راستا، نخست وزیر کانادا پایبندی طرف فلسطینی به تلاش‌ها برای ایجاد صلح، توضیحات ارائه شده در خصوص انتخابات و تلاش‌های صورت گرفته طرف فلسطینی برای قدم برداشتن در مسیر صلح، ثبات و امنیت را ستود.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید