به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته،شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

کرونا یک استان ایران را به تعطیلی کشاند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان تمامی ادارات، نهادها و بانک‌های این استان نهم و دهم تیرماه با هدف کاهش تردد و پیشگیری از شیوع بیماری کووید.۱۹ تعطیل اعلام شد.

بنابر تصمیم ستاد مدیریت و مقابله با ویروس کرونا استان؛ با توجه به افزایش تعداد مبتلایان ویروس کرونا و به منظور کاهش تردد و پیشگیری از مراجعه و ازدحام جمعیت فعالیت تمامی ادارات، نهادها و بانک‌های استان طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه مورخ نهم و دهم تیر تعطیل اعلام می‌شود.

لازم به توضیح است؛ فعالیت بیمارستان‌ها، مراکز درمانی، امدادرسانی و شرکت‌های خدمات‌رسان اعم از آتش‌نشانی، اتفاقات آب، برق و گاز و موارد مشابه طبق روال معمول و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ویروس کرونا ادامه خواهد داشت.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان با افزوده شدن یک‌هزار و ۱۷۰ مورد جدید کرونا در سیستان و بلوچستان طی ۲۴ ساعت گذشته،شمار مبتلایان این ویروس در استان به ۵۳ هزار و ۵۸۶ نفر رسید.

دکتر سیدمحمد هاشمی‌شهری افزود: با فوت ۱۹ مورد جدید طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار فوتی‌های کرونا در سیستان و بلوچستان به یک‌هزار و ۵۶۳‌ نفر رسید.

وی با بیان اینکه ۵۶۱ بیمار حاد تنفسی و ۳۰۵ مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های سیستان و بلوچستان تحت درمان قرار دارند افزود: مردم در صورت امکان و نداشتن ضرورت در خانه بمانند و چنانچه از خانه بیرون می‌روند اصول بهداشتی و آداب تنفسی را به خوبی رعایت کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان از وضع فوق بحرانی کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: از سه هفته گذشته تاکنون روند مبتلایان کرونا در استان به شکل انفجاری بوده است.

وی با بیان اینکه پایین‌ترین میزان رعایت پروتکل‌ها با ۴۹ درصد در سطح کشور مربوط به سیستان و بلوچستان است افزود: ترددهای غیرمجاز اتباع بیگانه از کشورهای افغانستان و پاکستان به دامنه این موج افزوده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید