همانطور که از بدو ورود می‌خواهید کارتان خوب جلوه کند، روزهای آخر را هم با خدمت به مردم همراه کنید. او خط قرمز دادستانی را حفظ سلامت مردم می‌داند و می‌گوید: اگر مدیری قصور کند، کوتاه نمی‌آییم.

ورود دادستانی به کنترل کرونا در زاهدان / فاجعه انسانی در راه است!

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری، روزانه بیش از ۱۲۰۰نفر از مردم سیستان و بلوچستان به کرونا مبتلا می‌شوند و آمار فوتی هم افزایش قابل توجهی داشته است. پس از بحرانی شدن وضعیت سیستان و بلوچستان و شیوع قابل‌توجه ویروس جهش‌یافته در این استان، فداحسین مالکی نماینده زاهدان در مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به وزیر بهداشت اعلام کرد که «سری به سیستان و بلوچستان بزنید و با این ویروس در شرق کشور مبارزه کنید، تجهیزاتی را که دارید، در اختیار استان قرار دهید». او تأکید کرده بود درباره قصور وزارت بهداشت از دستگاه قضایی پیگیر خواهد بود. از سوی دیگر مهدی شمس‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب زاهدان هم به موضوع کنترل کرونا ورود کرده است.

ورود دادستانی به کنترل کرونا
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با بیان اینکه دادستانی بررسی‌های میدانی رعایت پروتکل‌ها، انجام وظیفه نهادهای متولی و کمبودهای مردم را آغاز کرده است به همشهری توضیح می‌دهد: با دادستان نظامی، فرماندار، مدیرکل امنیتی استانداری و نیروی انتظامی جلسه‌ای داشتیم تا هرچه سریع‌تر جلوی پیشروی بحران گرفته شود. مهدی شمس‌آبادی با اشاره به داغدار شدن هر روز خانواده‌ها و اوضاع بحرانی استان به‌ویژه زاهدان می‌گوید: به‌صورت میدانی و با حضور در سطح شهر، اوضاع را رصد می‌کنیم و به سراغ بیماران و پزشکان حاضر در بیمارستان‌ها می‌رویم تا موارد مورد نیاز را پیگیری کنیم. همه پزشکان حاضر در بیمارستان‌ها تأکید می‌کنند اگر جلوی شیوع بیشتر ویروس گرفته نشود، فاجعه انسانی رخ خواهد داد. این شرایط بحرانی در حالی رقم می‌خورد که بسیاری از مردم اصلا اعتقادی به دکتر ندارند و به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند یا در روستاها بیمار می‌شوند و فوت می‌کنند و جزو آمار نمی‌آیند. به‌نظر می‌رسد آمار کنونی کرونا در سیستان و بلوچستان را باید چند برابر کنیم. وی بر قرنطینه کامل شهر و استان تأکید می‌کند و می‌افزاید: ویروس جهش‌یافته سرعت انتقال زیادی دارد و تنها راه کنترل آن پیشگیری و رعایت پروتکل‌هاست.

دعوت از علمای اهل سنت برای کنترل کرونا
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با اشاره به جلسه فوق‌العاده روز گذشته مسئولان شهرستان توضیح می‌دهد: با توجه به جمعیت اهل تسنن در سیستان و بلوچستان و برگزاری نمازجمعه و جماعت در شهرهای مختلف، قرار شد علمای اهل تسنن از برگزاری تجمعات جلوگیری و همچنین آگاهی لازم را به مردم منتقل کنند. یکی از دغدغه‌های ما، عید قربان است. اگر اطلاع‌رسانی لازم در این‌باره صورت نگیرد، این مراسم تعطیل نمی‌شود و در هر نقطه با بیش از هزار نفر جمعیت برگزار خواهد شد و این یعنی فاجعه کرونا. به‌گفته شمس‌آبادی، مصوبه‌های ستاد ملی مقابله با کرونا به همه مساجد و هیأت‌های مذهبی ابلاغ و از علمای اهل سنت خواسته شده است که پای کار بیایند.

کنترل راه‌های فرعی و اصلی
مورد دومی که در جلسه فوق‌العاده روز گذشته مطرح شده، بستن راه‌های اصلی و فرعی است؛ سیستان و بلوچستان به‌ویژه زاهدان راه‌های ورودی و خروجی زیادی دارد و نیروهای انتظامی برای کنترل راه‌های فرعی از نهادهای مختلف درخواست کمک کرده است. دادستان عمومی و انقلاب زاهدان در این‌باره توضیح می‌دهد: قرار شد همه مجموعه‌های مرتبط پای کار باشند و به نیروی انتظامی کمک کنند و اگر هر نهادی قصوری داشت به‌عنوان ترک فعل به دادستانی اعلام و پیگیری قضایی شود.

دعوت از وزیر بهداشت برای سفر به زاهدان
شمس‌آبادی تأکید می‌کند وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید برای بررسی وضعیت سیستان و بلوچستان و رسیدگی به بحران کرونا در این استان سفری به زاهدان داشته باشد. او می‌گوید: وزیر بهداشت و کارشناسان این وزارتخانه باید به‌صورت میدانی و نامحسوس اوضاع را کنترل کنند. ما نه می‌گوییم امکانات بیمارستان ‌و مراکز درمانی کافی است و نه می‌گوییم با کمبود و قصور روبه‌رو هستیم، اما با توجه به تماس‌های مکرر مردم درباره امکانات درمانی ازجمله اکسیژن‌ساز از وزارتخانه می‌خواهیم صحت و سقم موضوع را به‌صورت نامحسوس بررسی کنند. هرچند دادستانی هم بررسی این مشکلات را در دستور کار قرار داده است.

او می‌افزاید: وزیر بهداشت و کارشناسان باید در استان حضور پیدا کنند، دغدغه مردم را به‌صورت میدانی بشوند. همه باید دست به‌دست هم بدهند و سیستان و بلوچستان را مثل تهران بدانند. تک‌تک این افراد برادر و خواهران شما هستند و امروز نیاز به رسیدگی فوری دارند در غیراین صورت، سونامی مرگ از سیستان و بلوچستان به سراغ کل ایران می‌آید. امروز سیستان و بلوچستان درگیر است و اگر به وضعیت آن رسیدگی نشود، ممکن است بقیه استان‌ها هم گرفتار شوند. سختی را به مردم تحمیل کنیم بهتر است تا اینکه روزهای آینده استان‌های دیگر هم درگیر شوند. گذشته هر چه بود، گذشت، حال را دریابیم و همانطور که دادستان کل تأکید کردند به فکر حقوق عامه باشیم.

از سلامتی مردم کوتاه نمی‌آییم
دادستان عمومی و انقلاب زاهدان با بیان اینکه هر سیستان و بلوچستانی درصورت رسیدگی نکردن به‌دلیل سفرهای متعدد می‌تواند سفیر کرونای جهش‌یافته به مناطق دیگر کشور باشد، می‌گوید: روزهای پایانی دولت است. همانطور که از بدو ورود می‌خواهید کارتان خوب جلوه کند، روزهای آخر را هم با خدمت به مردم همراه کنید. او خط قرمز دادستانی را حفظ سلامت مردم می‌داند و می‌گوید: اگر مدیری قصور کند، کوتاه نمی‌آییم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید