دکتر ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، از روند کاهشی تقاضا در گروه آزمایشی علوم تجربی خبر داد.

میزان کاهش داوطلبان کنکور اعلام شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم خدایی امروز در حاشیه بازدید از حوزه برگزاری آزمون سراسری در دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی، در جمع خبرنگاران گزارشی از روند برگزاری این آزمون ارائه داد وگفت: آزمون سراسری امسال از امروز صبح برای داوطلبان گروه آزمایشی هنر و با شرکت بیش از ۱۲۵ هزار داوطلب آغاز شد. در این آزمون یک میلیون و ۱۱۱ هزار و ۸۱۸ نفر شرکت کردند که با احتساب چند گروهی های ما یک میلیون و ۳۶۷هزار  و ۹۳۱ داوطلب در آزمون امسال داریم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در کنکور امسال ، ۵۹ درصد داوطلبان را زن و ۴۱ درصد را مردان تشکیل می دهند. تقریبا آمار برگزاری داوطلبان در مقایسه با سال گذشته تغییر چندانی نداشته است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: البته ما در کنکور امسال حدود ۳۵ هزار نفر کاهش داوطلب داشتیم و تقریبا افزایش اندکی در دو گروه علوم انسانی وهنر را شاهد هستیم. در عین حال نیز در گروه آزمایشی علوم تجربی اندکی با کاهش داوطلب مواجه شدیم.

دکتر خدایی تاکید کرد:  نتیجه اولیه این آزمون حدود ۱۰ مرداد اعلام خواهد شد و انتخاب رشته داوطلبان نیز اواخر مرداد آغاز می شود و نتیجه نهایی را اواخر شهریور ماه اعلام می کنیم.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور خاطر نشان کرد: ما در قواعد ضوابط و سیستم پذیرش در آزمون خود تغییری ندادیم و سیستم مشابه سال گذشته خواهد بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص تمهیدات این سازمان برای برگزاری آزمون درشرایط کرونایی نیز گفت: با توجه به این که ما تجربه موفق برگزاری آزمون در سال گذشته را داشتیم، از این تجربه استفاده خواهیم کرد، کلیه نهادها نیز برای برگزاری هر چه بهتر این آزمون به ما کمک کردند و حتی حوزه های برگزاری آزمون افزایش یافت. به نحوی که ما سال گذشته  حدود ۳۲۰۰ حوزه امتحانی داشتیم که امسال به بیش از ۳۵۰۰ حوزه افزایش پیدا کرده و حتی تعداد شهرهای حوزه نیز افزایش پیدا کرد.

خدایی تاکید کرد: پروتکلهای بهداشتی آزمون سراسری تقریبا مشابه سال گذشته است و در عین حال از تجربه سال گذشته نیز برای دقت بیشتر در برگزاری آزمون استفاده کردیم. البته روال کلیه آزمونهای سازمان سنجش به این شکل است که ما قبل از برگزاری آزمون کد ملی داوطلبان را به وزارت بهداشت اعلام می کنیم و ۱۴ روز بعد، وزارت بهداشت داوطلبان را بر اساس سیستم های خود غربالگری می کند.

خدایی ادامه داد: بر اساس گزارش هایی که داشتیم،آمار داوطلبانی که بعد از برگزاری آزمون به کرونا ویروس مبتلا شدند، از نرم جامعه پایین تر است. سال گذشته از مجموع داوطلبان شرکت کننده حدودا ۵۰ داوطلب تنها به این بیماری مشکوک بودند بنابراین با اطمینان خاطر به داوطلبان اعلام می کنیم پروتکل های بهداشتی با دقت بیشتر رعایت می شود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که دیگر بحثی در حوزه برگزاری آزمون نظام قدیم و جدید نداریم، گفت: درحال حاضر آزمون به صورت یکپارچه برگزار می شود طبیعتا سیستم آموزشی کشور معطل این نیست که حدود ۱۰ یا ۲۰ نفر را وارد دانشگاه کند ، بلکه بیش از ۳ سال است که نظام آموزشی کشور تغییر پیدا کرده است و کنکور نیز باید بر اساس این سیستم خود را منطبق کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید