آفریقا یکی از بکر و دست نخورده‌ترین مناطق در دنیا است و هنوز هم موارد زیادی در آن دیده می‌شود که شاید از نظر مردمان دنیای امروزی بسیار ابتدایی باشد. حیات وحش بکر و سرسبز آن یکی از بهترین مناطق برای سفر و کاوش در طبیعت است. در این قاره شگفت انگیز هنوز هم هستند قبایلی که از هیاهوی دنیای امروزی دور هستند و به شیوه انسان‌های اولیه زندگی می‌کنند.

عجیب‌ترین سنت‌ها در قبایل آفریقا که از آن بی‌خبرید

این سنت‌ها آنقدر قدیمی و ابتدایی هستند که از نظر ما انسان‌های مدرن بسیار باور نکردنی و عجیب به نظر می‌رسند. در ادامه این مطلب می‌خواهیم شما را با سنت‌هایی عجیب و غریب از مردمان این قبایل آشنا کنیم که مطمعناَ پس از خواندن آن بسیار متعجب خواهید شد. با ما همراه باشید.

سنت‌های عجیب در قبایل آفریقایی کدامند؟

· دزدیدن عروس: در قبلیه لاتوکا در سودان وقتی که یک مرد تصمیم به ازدواج می‌گیرد باید همسر آینده‌اش را برباید. او ابتدا به خواستگاری دختر می‌رود و اگر والدین دختر از این وصلت راضی باشند به نشانه رضایت بعد از صرف نوشیدنی، داماد را کتک می‌زنند، اما اگر والدین دختر رضایت نداشته باشند داماد شبانه می‌تواند به خانه عروس رفته و او را برباید.

· جشن خوتا: یکی از عجیب‌ترین رسوم در جنوب آفریقا جشن خوتا است که در آن پسران جوان پس از رسیدن به سن بلوغ در آن شرکت می‌کنند و باید برای اثبات مردانگی خود از غروب آفتاب تا طلوع آن بی وقفه برقصند و پای کوبی کنند.

· تف کردن به معنای دعای خیر: در قبلیه ماسایی در کنیا و تانزانیا بعد از به دنیا آمدن نوزادان در مراسمی به آنان تف می‌کنند. مردان بزرگ قبیله با این کار نوزاد را دعا می‌کنند و به اعتقادشان نوزادی که بر او تف نشده باشد فردی نفرین شده است. از آن عجیب‌تر این که سربازان ماسایی قبل از دست دادن با بزرگان قبیله آب دهانشان را کف دست خود می‌ریزند و بعد بهم دست می‌دهند.

· تقدیم کردن پسران به دایی‌هایشان: در قبلیه سونگو در آنگولا پسر بچه‌های 5 تا 6 ساله به دایی‌هایشان تقدیم می‌شوند و در واقع مردان از طرف خانواده مادری به ارث برده می‌شوند و توسط آنان تربیت می‌شوند.

· کتک کاری خواستگاران: در قبایل فولانی، سنتی به نام شارو وجود دارد. طبق این سنت اگر دو مرد از یک دختر خواستگاری کنند و هر دو خواهان دختر باشند، باید با هم بجنگند. در حین این دعوا طرفین نباید درد را در چهره خود نشان دهند و هر کدام که در این امر موفق شوند، دختر را با خود خواهد برد.

· ضد آفتاب قرمز: در قبیله هیمبا در شمال تامیبیا مردم به دلیل آفتاب سوزان منطقه از نوعی لایه محافظتی طبیعی استفاده می‌کنند تا از آفتاب سوختگی در امان بمانند. این لایه ترکیبی از چربی طبیعی و یک خاک رس خاص است که دارای مقادیر زیادی اکسید آهن قرمز رنگ است و از آفتاب سوختگی جلوگیری می‌کند.

· اندازه‌گیری ثروث بر اساس گاو: در قبیله پوکوت میزان ثروتمند بودن هر مرد بر اساس تعداد گاوهایی که دارد محاسبه می‌شود و هر کس که گاو بیشتری داشته باشد ثروتمندتر است.

· زنانی که حق عزاداری برای مردگان را ندارند: در جنوب غربی کنگو در قبیله سوکو زنان حق گریه کردن در مراسم عزا را ندارند. آنان پس از مرگ عزیزانشان در میان جنگل مراسمی به رسم یاد بود برگزار می‌کنند و از جانب مردان قبیله هدایا و یادبودهایی به خانواده شخص فوت شده اهدا می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید