۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
کد خبر: 55266245

خصوصیات زمین شناسی ایران می تواند به افزایش قابل توجهی در تولید مواد معدنی منجر شود. به عنوان مثال، مس، سرب، روی، آهن، عناصر خاکی کمیاب، باریت و سایر سنگ معدن های صنعتی، مواد غیر فلزی، سنگهای تزئینی و سطحی همه به وفور در کشور ایران نهفته است. چنین افزایش معادنی برای سرمایه گذاری در کشور بسیار امیدوار کننده است.

روز صنعت و معدن

۹ تیر

ایران در میان کشورهای جنوب شرقی آسیا (خاورمیانه) قرار دارد که خصوصیات زمین شناسی و شرایط مناسب معدنی و فلزی و فراوانی نسبی منابع انرژی و موقعیت استراتژیک زمینه را برای برتر بودن کشور فراهم کرده است که باعث سرمایه گذاری فعال در این بخش شده است.

موقعیت استراتژیک ایران، موقعیت آن روی خط نجات خاورمیانه، آسیا، آسیای میانه، اروپا و آفریقا و دسترسی سریع سرمایه گذاران خارجی به بازارها، زمینه را برای افزایش سرمایه گذاری در ایران فراهم کرده است.

حجم فعالیتهای اکتشافی قبلی در مقایسه با ذخایر معدنی ایران ناچیز است.

تاکنون فعالیتهای اکتشافی عمدتا معطوف به منابع سطحی بوده است. با این حال، با استفاده از زمین شناسی

علوم مرتبط با استخراج و با توسعه و تکمیل اکتشافات معدنی در عمق و سطح شناسایی، کشف و بهره برداری از منابع غنی تر امکان پذیر است.

روز صنعت و معدن

خصوصیات زمین شناسی ایران می تواند به افزایش قابل توجهی در تولید مواد معدنی منجر شود.

به عنوان مثال، مس، سرب، روی، آهن، عناصر خاکی کمیاب، باریت و سایر سنگ معدن های صنعتی، مواد غیر فلزی، سنگهای تزئینی و سطحی همه به وفور در کشور ایران نهفته است. چنین افزایش معادنی برای سرمایه گذاری در کشور بسیار امیدوار کننده است.

جدیدترین فناوری ها و تجهیزات، خدمات، ماشین آلات معادن و صنایع معدنی در اکتشاف، حفاری، فرآوری،

تولید و صادرات و همچنین معرفی فرصت های سرمایه گذاری در ایران برای شرکت های معدنی در سراسر جهان، این کشور را در رده های برتر صنعت و معدن قرار داده است.

استخراج معادن در ایران هنوز در دست توسعه است، با این وجود این کشور یکی از مهمترین تولیدکنندگان مواد معدنی در جهان است که در بین ۱۵ کشور بزرگ غنی از مواد معدنی قرار گرفته است. عدم وجود زیرساخت های مناسب، موانع قانونی، مشکلات اکتشاف و کنترل دولت از عوامل عدم پیشرفت زیاد در این زمینه بوده است.

روز صنعت و معدن

مهمترین معادن ایران شامل زغال سنگ، مواد معدنی فلزی، شن و ماسه، مواد معدنی شیمیایی و نمک است. خراسان بیشترین بهره برداری از معادن را در ایران دارد. ایران با تقریبا ۱٪ از جمعیت جهان بیش از ۷٪ از کل ذخایر معدنی جهان را در اختیار دارد.

در سال ۲۰۱۹، این کشور دومین تولید کننده گچ جهان بود. سیزدهمین تولید کننده بزرگ اورانیوم در سال ۲۰۱۸ بوده است.

در سالهای اخیر نزدیک به ۳۰ درصد سرمایه گذاری کشور در زمینه معدن انجام شده است. اگرچه صنعت نفت بیشترین درآمد اقتصادی را تأمین می­کند، اما حدود ۷۵ درصد از کل کارکنان بخش معدن در معادن تولید مواد معدنی غیر از نفت و گاز طبیعی کار می­کنند.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید