گرمای بی‌سابقه در ونکوور کانادا و بخش‌هایی از آمریکا در حاشیه شمال غرب اقیانوس آرام منجر به جان باختن حداقل ۶۹ نفر شد.

مرگ ۶۹ نفر بر اثر گرمای بی‌سابقه در کانادا و آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، مقامات پلیس آمریکا و کانادا از کشته شدن حداقل ۶۹ نفر در منطقه ونکوور و شهرهای آمریکا در شمال غرب اقیانوس آرام بر اثر موج بی سابقه گرما خبر داده‌اند.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، بیشتر قربانیان در شهر «بورنبای» و «سورری» در حومه ونکوور طی ۲۴ ساعت گذشته از سالمندان و یا افراد با شرایط جسمانی ضعیف بوده‌اند. 

شهرداریهای مناطق دیگر نیز اعلام کرده‌اند که از روز دوشنبه شمار زیادی فوتیهای ناگهانی داشتند که هنوز آمار آن را به طور رسمی اعلام نکرده‌اند. 

پلیس کانادا اعلام کرده است، اگرچه تحقیقات هنوز ادامه دارد اما به نظر می‌رسد موج گرما عامل اصلی بیشتر این فوتیها باشد. 

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود نوشت، روز دوشنبه کانادا بالاترین رکورد گرما را به ثبت رسانده است. دمای هوا در روز دوشنبه در شهر لیتون در استان بریتیش کلمبیا ۱۱۸ درجه فارنهایت(۴۷.۹ سلسیوس) ثبت شده است. 

سازمانهای هواشناسی همچنین پیش بینی کردند که این موج گرما در روز سه شنبه نیز ادامه داشته باشد و به ۱۲۰ درجه فارنهایت در غرب کانادا برسد. 

براساس گزارش سازمان هواشناسی ملی آمریکا، دمای هوا در شهرهای واقع در شمال غرب اقیانوس آرام در ایالات متحده و در شهرهایی مانند پورتلند، اروگون و سیاتل به ۱۱۵ درجه فارنهایت رسیده است که از دهه ۱۹۴۰ تا کنون بی سابقه بوده است. 

ونکوور در کانادا برای چندین روز متوالی دمای بالای ۸۶ درجه فارنهایت را ثبت کرده است که ۲۰ درجه بالاتر از میانگین دمای فصلی در این منطقه است.

«جان اورگان» وزیر اول استان بریتیش کلمبیا در یک نشست خبری گفت: ما در میانه گرمترین هفته‌ای هستیم که بریتیش کلمبیاییها تا کنون تجربه کرده‌اند که عواقب فاجعه باری برای افراد و خانواده‌ها به دنبال خواهد داشت.

وی به مردم توصیه کرده حتما مطمئن شوند که یخ به اندازه کافی در یخچالهایشان موجود است و سعی کنند در مناطق سرد خانه بمانند و از ترددهای غیرضروری در بیرون در ساعات میانی روزخودداری کنند. 

براساس این گزارش، موج گرما باعث تعطیلی مدارس و مراکز واکسیناسیون شده و مقامات در گوشه و کنار خیابان فواره های موقتی آب و همچنین ایستگاههای مه سرد ایجاد کرده‌اند.  

برخی ساکنین این مناطق به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که به خاطر گرمای زیاد در خانه در خودرو و یا زیرزمینهای پارکینگ که خنک هستند مانده‌اند. 

در برخی از شهرهای غرب آمریکا و کانادا نیز مراکز خنک سازی ایجاد شده و کارگران شهرداری به مردم بطریهای آب و کلاه می‌دهند. 

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید