جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در نامه‌ای به کنگره این کشور نوشت: ایالات متحده آمادگی دارد تا در صورت لزوم برای رسیدگی به تهدیدات یا حملات آتی، اقدامات بیشتری انجام دهد.

نامه بایدن به کنگره آمریکا / حمله به گروه‌های تحت حمایت ایران به دستور من صورت گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس جمهوری آمریکا با ارسال نامه‌ای رسما کنگره را درباره تصمیمش برای صدور مجوز حملات هوایی علیه نیروهایی در مرز عراق – سوریه مطلع کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه گفت: به دستور من در ۲۷ ژوئن ۲۰۲۱، نیروهای ایالات متحده حملات هوایی علیه تاسیساتی در دو نقطه، یکی در سوریه و دیگری در عراق در نزدیکی مرز عراق – سوریه انجام دادند. این اماکن از طرف گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت ایران استفاده میشد که در یک سری حملات پهپادی و راکتی علیه پرسنل و تاسیسات ایالات متحده در عراق دخیل بودند.

بایدن گفت، ایالات متحده آمادگی دارد تا در صورت لزوم برای رسیدگی به تهدیدات یا حملات آتی، اقدامات بیشتری انجام دهد. رئیس جمهوری آمریکا ضمن تشکر از حمایت کنگره در این زمینه گفت، او این مجوز را "طبق قوانین آمریکا و ماده ۵۱ منشور سازمان ملل صادر کرد که به کشورها اجازه دفاع از خود شامل دفاع از خود جمعی مقابل یک حمله مسلحانه را میدهد."

روز دوشنبه جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید گفت، چندین مقام کنگره از قبل درباره تصمیم بایدن در رابطه با مجوز این حملات هوایی مطلع شده بودند.

با این حملات، دومین مرتبه‌ای است که بایدن به عنوان رئیس جمهوری آمریکا دستور حملاتی علیه نیروهایی در این منطقه را به ظن ارتباط با ایران صادر میکند. ایالات متحده در فوریه حملاتی هوایی علیه نیروهای که به ظن آنها تحت حمایت ایران بودند، در شرق سوریه انجام داد. بایدن در توجیه حملات فوریه به ماده ۵۱ منشور سازمان ملل که تصریح میکند تمامی کشورها از حق "ذاتی" دفاع از خود برخوردارند، استناد کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) شامگاه یکشنبه اعلام کرد جنگنده‌های آمریکایی به مقرهای کتائب حزب‌الله و کتائب سیدالشهدا در منطقه مرزی سوریه – عراق در واکنش به حملاتی علیه "منافع" آمریکا در عراق حمله کرده‌اند. براساس گزارش تلویزیون دولتی سوریه، این حملات هوایی جان یک کودک را گرفت و سه تن را زخمی کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید