فولادوند معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهریه فرآیندی دارد که باید طی شود گفت: هفته آینده یک اعلام رسمی درباره میزان شهریه خواهیم داشت، اما در حال حاضر شهریه برای سال آینده قطعی و نهایی نشده است.

زمان اعلام شهریه سال تحصیلی جدید

به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، فولادوند معاون وزیر آموزش و پرورش و کریمی عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی ساماندهی مدارس غیردولتی پرداختند.

شهریه سال تحصیلی جدید هفته آینده اعلام خواهد شد

فولادوند معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهریه فرآیندی دارد که باید طی شود گفت: هفته آینده یک اعلام رسمی درباره میزان شهریه خواهیم داشت، اما در حال حاضر شهریه برای سال آینده قطعی و نهایی نشده است.

وی با اشاره به اینکه وضعیت مدارس در کشور برای ما مشخص است، افزود: درباره شهریه مدارس با قطعیت نمی‌توانیم اظهار نظر کنیم، اما برآوردها نشان می‌دهد بیش از ۵۰ درصد از مدارس ما ضمن اینکه شهریه مصوب را رعایت می‌کنند حتی در ثبت نام‌ها قائل به تخفیف هم هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه باید فعالیت‌ها تحت عنوان مدرسه انجام شود، ادامه داد: مدرسه ساز و کار خود را دارد و یک ساختار شناخته شده در بین نهادها دارد و مردم آن را به شکل خاصی می شناسند، برخی ممکن است از این عنوان استفاده کرده باشند .

وی با اشاره به اینکه نباید برای هر فعالیتی اسم مدرسه استفاده شود، افزود:مدرسه غیر دولتی امروز ایجاد نشده است، باید به سابقه مدارس غیردولتی برگشت، از سال ۱۲۹۰ قانون محکمی در رابطه با این موضوع داریم.

فولادوند تصریح کرد: مدارس غیر دولتی نیازی است که جامعه آن را می‌طلبد و ما نمی‌توانیم جلوی این نیاز را بگیریم و بهانه به دست عده‌ای بدهیم که بخواهند به خارج از کشور بروند ، ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی در حال فعالیت هستند که اشتغال بالای ۲۰۰ هزار نفری دارند.

ما از نظارت بر مدارس غیر دولتی کاملا راضی نیستیم

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش همه تلاش خود را می‌کند تا بسترهای تحصیل را برای فرزندان تمام آحاد کشور فراهم کند و این امکان در قوانین مختلف در سند تحول در قانون دیده شده است افزود: ما از نظارت بر مدارس غیر دولتی کاملا راضی نیستیم، تا رسیدن به نقطه مطلوب و استاندارد فاصله داریم.

فولادوند ادامه داد: سامانه ای تحت عنوان مدرسه شیشه‌ای را راه اندازی کرده ایم و تلاش شده است تا نظارت در تدوین، ضوابط و مقررات بازدارنده درست و منطقی باشد و نظارت بر فرآیندهای کار صورت گیرد و در نهایت با متخلفان برخورد می کنیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: ما تلاش کرده‌ایم در درون این سامانه فرایندهای کنترلی را در پیش بگیریم ،در سامانه ما برای اولین بار آمار مدارس، آمار معلمان، دستمزد معلمان درج خواهد شد.

بیش از ۳۰ درصد مدارس مقید به شهریه مصوب هستند

فولادوند اظهار کرد: برآوردها نشان می‌دهد که بیش از ۳۰ درصد مدارس مقید به شهریه مصوب هستند، از طرفی باید دانست که شهریه مدارس را نمی‌توانیم با هم مقایسه کنیم، در این رابطه مولفه‌های مختلف اثرگذار است، یکی از مواردی که می‌تواند باعث تفاوت بین شهریه مدارس باشد قیمت اجاره بهای ملک است، متراژ یک ملک، موقعیت و استقرار آن در بین خیابان‌ها بر روی شهریه تاثیرمی‌گذارد و این موضوع تفاوت‌ها را بین ۱۸ هزار مدرسه در کشور ایجاد می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مدارس غیر دولتی مقید به شهریه‌های معقول هستند، عنوان کرد: میانگین شهریه مدارس ابتدایی در تهران ۱۰ میلیون تومان است.

فولادوند تاکید کرد: معلم با ۳۰ ساعت کارکرد در مدارس غیردولتی کف حقوق را باید بگیرد و این رقم با اضافه کار تا ۳ برابر افزایش پیدا می کند.

وی با اشاره به اینکه ما خودمان را مسئول می دانیم و تلاش کرده ایم تا حقوق و دستمزد معلمان با ۳۰ ساعت کار در مدارس غیردولتی حداقل کف حقوق باشد بیان کرد: می بایست برای معلم قرارداد مبتنی بر قانون کار منعقد شود.

فولادوند عنوان کرد: در رابطه با مدارس غیردولتی آنچه که ملاک کار است، تدریس برنامه درسی ملی است لذا ما آیتم ها را می‌دهیم و مشخص می‌کنیم که بابت چه اموری اگر مخاطب رضایت داشت و مدرسه قادر به ارائه خدمات بود کار دنبال شود و شاخص های ما تعهداتی است که داده می‌شود و برای همه موارد رصد، شناسایی و برنامه‌ریزی صورت می گیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید