به منظور ساماندهی فرآیند توزیع انسولین قلمی و ارتقای سطح دسترسی بیماران دیابتی به این گروه از داروها، از ماه گذشته طرح ثبت نام این بیماران در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ( https://rda.behdasht.gov.ir) با دستور اکید وزیر بهداشت و تاکید بر استفاده حداکثری از امکانات مراکز درمانی، بهداشتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت پیشگیری از ازدحام مراجعین در شرایط شیوع COVID۱۹ آغاز شد.

ثبت‌نام دیابتی‌ها برای دریافت انسولین تمدید شد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، طرح ثبت نام بیماران دیابتی برای دریافت انسولین قلمی از طریق سامانه تا ۲۰ تیر ۱۴۰۰ تمدید شد.

معاونت درمان وزارت بهداشت، در خصوص ثبت نام جهت دریافت داروی انسولین قلمی، اعلام کرد: در حال حاضر اطلاعات بیماران تحت پوشش سازمان بیمه سلامت در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر بارگذاری و اطلاعات بالغ بر ۵۰ درصد از بیماران مصرف کننده انسولین قلمی پیش بینی شده در کشور ثبت شده است.

با اقدامات صورت پذیرفته نیازی به مراجعه بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت به مراکز دیابت نیست و بیماران صرفاً با مراجعه به سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ( https://rda.behdasht.gov.ir) می‌توانند از ثبت کدملی و صحت اطلاعات درج شده خود اطمینان حاصل نمایند.

اطلاعیه شماره ۲ معاونت درمان وزارت بهداشت

به منظور ساماندهی فرآیند توزیع انسولین قلمی و ارتقای سطح دسترسی بیماران دیابتی به این گروه از داروها، از ماه گذشته طرح ثبت نام این بیماران در سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ( https://rda.behdasht.gov.ir) با دستور اکید وزیر بهداشت و تاکید بر استفاده حداکثری از امکانات مراکز درمانی، بهداشتی در دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت پیشگیری از ازدحام مراجعین در شرایط شیوع COVID۱۹ آغاز شد. تا جایی که درحال حاضر ۸۲۸ مرکز دیابت در سطح کشور در این زمینه فعال هستند.

همچنین جهت تسریع در این خصوص، مذاکرات مستمری با سازمانهای بیمه گر پایه در مورد تطابق بانک اطلاعاتی این بیماران و انتقال داده به سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ( https://rda.behdasht.gov.ir) صورت گرفته است. درحال حاضر اطلاعات بیماران تحت پوشش "سازمان بیمه سلامت" در سامانه بارگذاری و اطلاعات بالغ بر ۵۰ % از بیماران مصرف کننده انسولین قلمی پیش بینی شده در کشور ثبت شده است.

با اقدامات صورت پذیرفته نیازی به مراجعه "بیمه شدگان سازمان بیمه سلامت" به مراکز دیابت نیست و بیماران صرفاً با مراجعه به سامانه مدیریت بیماری‌های نادر ( https://rda.behdasht.gov.ir) می‌توانند از ثبت کد ملی و صحت اطلاعات درج شده خود اطمینان حاصل نمایند و چنانچه اطلاعاتشان نیاز به اصلاحاتی دارد آخرین اصلاح را انجام و ثبت نهایی نمایند. در صورت عدم ثبت اطلاعات نیز با انتخاب استان / شهر محل سکونت خود، از لیست مراکز دیابت محدوده سکونت خود مطلع شوند و با مراجعه و ارائه مستندات پزشکی اقدام به ثبت نام در این سامانه نمایند.

طرح ثبت نام بیماران دیابتی تا ۲۰ تیر ۱۴۰۰ تمدید شده است و پس از اتمام موعد مقرر توزیع دارو صرفاً به بیماران ثبت شده در این سامانه صورت می‌گیرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید