بر اساس آخرین نقشه رنگ بندی کرونایی در کشورمان، شمار شهرهای قرمز از ۳۲ شهر به ۶۳ شهر رسیده و به رغم اضافه شدن ۳۱ شهر نارنجی به شهرهای قرمز، بر شمار شهرهای نارنجی نیز افزوده شده است.

 آخرین رنگ بندی کرونایی کشور / ۶۳ شهر قرمز شدند

موج پنجم شیوع کرونا در کشورمان که از مدتی پیش درباره رسیدنش هشدار داده می شد، بالاخره از راه رسید؛ این را می شود از افزایش شمار شهرهای قرمز در نقشه کرونایی کشورمان به حدود دو برابر در روز اخیر دریافت.

به گزارش سلام نو به نقل از  «تابناک»، بر اساس آخرین نقشه رنگ بندی کرونایی در کشورمان، شاهد گسترش مناطق قرمز از جنوب به مرکز و شمال کشور هستیم تا جایی که بر اساس اطلاعیه امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان، شمار شهرهای قرمز از ۳۲ شهر به ۶۳ شهر رسیده و به رغم اضافه شدن ۳۱ شهر نارنجی به شهرهای قرمز، بر شمار شهرهای نارنجی نیز افزوده شده است.

این دورنمای وضعیتی است که پیش روی بسیاری از شهرهای کشورمان قرار دارد. شهرهایی مانند کلانشهر پایتخت که بر اساس گزارش های فرماندهی ستاد کرونای استان تهران، تعداد بیماران بستری در آن به سرعت در حال افزایش است تا جایی که قرار گرفتن این شهر در وضعیت قرمز کرونایی قطعی است.

بر اساس نقشه رنگ بندی جدید شهرستان‌های جم، دیلم و گناوه در استان بوشهر، اسلامشهر و بهارستان در استان تهران، نهبندان در استان خراسان جنوبی، امیدیه و اندیمشک در استان خوزستان، بمپور، زهک، سراوان، سرباز و میرجاوه در استان سیستان و بلوچستان، جهرام، داراب، زرین‌دشت، قیروکارزین و کازرون در استان فارس، ارزوئیه، رفسنجان، سیرجان و عنبرآباد در استان کرمان، گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد، علی‌آباد و مینودشت در استان گلستان، پلدختر در استان لرستان، آمل در استان مازندران، تفت، خاتم، مهریز و میبد در استان یزد در وضعیت قرمز قرار گرفتند.

بر این اساس طبق آخرین آمار شهرستان‌ها در نقشه رنگ بندی کشور، اکنون ۶۳ شهرستان در وضعیت قرمز، ۱۸۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۲۰۱ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید