جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد که توافق هسته‌ای ایران نیازمند برگرداندن به مسیر اصلی خود با همکاری دیگر کشورهاست.

بورل: برجام باید به مسیر اصلی خود بازگردد

به گزارش سلام نو به نقل از خبرنگاران جوان، جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در یادداشتی به موضوع روابط میان بروکسل و مسکو پرداخت و در میانه یادداشت خود گریزی نیز به توافق هسته‌ای ایران داشت.

جوزپ بورل در یادداشتی با عنوان «چگونه با روسیه تعامل کنیم؟» به تنش سال‌های اخیر اروپا با روسیه پرداخته و معتقد است دولت روسیه تحت هدایت ولادیمیر پوتین به واسطه در پیش گرفتن سیاست‌های داخلی و خارجی خاص شکاف خود با اروپا را بیشتر کرده است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا البته متذکر می‌شود اروپا و روسیه به واسطه اشتراک سرزمینی و قرار گرفتن در یک محدوده جغرافیایی مشترک باید به سوی رویکردی اصولی و متوازن پیش روند که جایگزین دیگری نیز ندارد.

بورل در بخشی از تقسیم بندی روابط اتحادیه اروپا با روسیه به مسئله برجام و ضرورت تعامل میان دو طرف در این خصوص پرداخته و می‌نویسد: چه بخواهیم و چه نخواهیم، روسیه یکی از بازیگران اصلی در صحنه جهانی است و حضور سیاسی خود را در بسیاری از نقاط جهان از جمله در کشورهایی که منافع اتحادیه اروپا در معرض خطر است، افزایش داده است. لیبی، افغانستان، قره باغ و سوریه مثال‌های گویایی هستند. من همچنین به برجام فکر می‌کنم، روسیه عضو آن است و ما باید آن را دوباره در مسیر درست قرار دهیم.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا یادآور می‌شود موضوعات جهانی وجود دارد که درگیر شدن با آن‌ها به نفع ماست، زیرا حل نکردن این مسائل بر همه ما تأثیر می‌گذارد. مهمترین آن‌ها تغییرات آب و هوایی است، جایی که نیاز آشکاری به همکاری وجود دارد.

ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام روز یکشنبه گذشته با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، انگلیس) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا پایان یافت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید