اثری از پیکاسو نقاش معروف اسپانیایی که در عرض ۷ دقیقه از گالری ملی آتن دزدیده شده بود، پس از ۹ سال کشف شد.

 تابلوی مسروقه پیکاسو پس از ۹ سال پیدا شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، تابلوی سرِ زَن (Woman's Head) اثر پابلو پیکاسو نقاش معروف اسپانیایی و تابلوی رنگ روغنی که پیت موندریان نقاش برجسته هلندی در سال ۱۹۰۵ از یک آسیاب کشیده بود، هر دو در سال ۲۰۱۲ از گالری ملی آتن به سرقت رفتند. سارقان در عملیاتی که صبح زود و در عرض تنها ۷ دقیقه انجام شد، این نقاشی‌ها را از قابشان درآورده و با خود بردند. حالا پلیس آتن با گذشت ۹ سال از دستبرد بزرگ به گالری ملی آتن، روز گذشته (۷ تیر ۱۴۰۰) موفق به کشف این آثار مسروقه شد.  

به گزارش خبرگزاری رویترز از منبعی که نخواست نامش فاش شود، این دو تابلو از یک دخمه در حومه شهر آتن کشف شده‌اند و یک مرد یونانی در رابطه با این پرونده بازداشت شده است.

پیکاسو تابلوی سر زن را در سال ۱۹۴۹ میلادی به منظور گرامیداشت مقاومت ملت یونان در برابر نیروهای نازی، به گالری ملی آتن اهدا کرده بود. سارقان علاوه بر این دو تابلو، یک تابلوی دیگر از ماندریان هم برداشته بودند که هنگام فرار پشت سر جا گذاشتند. 

خبر پیدا شدن این دو شاهکار هنری با گذشت تنها چند ماه از آن اعلام می‌شود که پلیس یونان گفته بود باور دارد آثار ربوده شده هنوز از کشور خارج نشده‌اند.

پابلو پیکاسو نقاش، مجسمه‌ساز، طراح صحنه و متخصص چاپ دستی، از بزرگ‌ترین و تأثیرگذارترین هنرمندان سده بیستم و از پایه‌گذاران مکتب کوبیسم بود؛ هنرمندی که در تمام دوران زندگی خود دست از جستجوگری و تجربه برنداشت و خالق اثرهای ماندگاری شد.

از این هنرمند پرکار و اثرگذار آثار متعددی بر جای مانده که از آن جمله می‌توان به تابلوهای زن گریان و گرنیکا اشاره کرد. پیکاسو هشتم آوریل سال ۱۹۷۳ میلادی در حالی که میزبان دوستانش بود، بر اثر حمله قلبی درگذشت.   

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید