جاکوب زوما، که از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۸ میلادی عهده‌دار سمت ریاست‌جمهوری آفریقای جنوبی بود، به جرم اهانت به دستگاه قضایی به تحمل ۱۵ ماه حبس محکوم شد.

محکومیت رییس‌جمهور پیشین آفریقای جنوبی به ۱۵ ماه حبس

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، اسکای نیوز عربی خبر داد: رئیس پیشین حزب کنگره ملی آفریقا که در ۶ می سال ۲۰۰۹ به عنوان رئیس‌جمهوری آفریقای جنوبی توسط اعضای پارلمان این کشور انتخاب شده بود، در ۱۴ فوریه ۲۰۱۸ تحت فشارهای سیاسی به دلیل اتهاماتی مبنی بر فساد اقتصادی و جنسی از مقام خود استعفا کرد.

همچنین به نوشته دویچه وله، دادگاه قانون اساسی آفریقا روز سه شنبه زومای ۷۹ ساله را به دلیل اهانت به دستگاه قضایی از طریق عدم حضور برای دفاع از اتهام فساد، به ۱۵ ماه حبس محکوم کرد.

 رئیس جمهوری پیشین آفریقای جنوبی همچنین با ۲ سال زندان به دلیل اتهام‌هایی مبنی بر مجاز دانستن خود برای غارت از خزانه دولت در طول تقریبا ۹ سال دوران ریاست جمهوری مواجه است.

دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی در ماه مارس پرونده اهانت زوما را مورد رسیدگی قرار داد.

قاضی «سیسی خامپپه - Sisi Khampepe» روز سه‌شنبه با اعلام این که دادگاه قانون اساسی نمی‌تواند کاری بکند تصریح کرد: زوما به جرم اهانت به دادگاه مجرم است.

زوما به رسوایی فساد مالی و سوء استفاده از قدرت هم متهم است.

زوما متهم به فساد مالی از ژوئیه سال ۲۰۱۹ با استناد به مسائل پزشکی و نیاز داشتن به زمان برای آماده شدن به منظور دادرسی، درخواست حضور در دادگاه را نادیده گرفت. او تنها در ماه نوامبر برای مدت زمان کوتاهی در دادگاه حاضر شد اما پیش از بازجویی آنجا را ترک کرد.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید