برگزاری جلسه بعدی محاکمه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی پس از سه هفته تأخیر، یک هفته دیگر نیز به عقب افتاد.

تعویق دادگاه محاکمه نتانیاهو برای یک هفته دیگر

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، بعد از کنار گذاشته‌شدن «بنیامین نتانیاهو» از نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی، روند محاکمه وی در جریان پرونده‌های فساد مالی و اداری قرار است دوباره از سر گرفته شود.

به نوشته روزنامه «جروزالم‌ پست»، دادگاه قدس اشغالی امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که جلسه بعدی محاکمه نتانیاهو در تاریخ دوازدهم جولای (دوشنبه بیست‌ویکم تیر ماه) برگزار می‌شود.

در حالی که قرار بود این جلسه بعد از سه هفته تأخیر در روز پنجم جولای (دوشنبه چهاردهم تیر ماه) برگزار شود، اما به دستور دادگاه قدس اشغالی، جلسه بعدی یک هفته به عقب افتاد.

بر اساس این گزارش، یک هفته تأخیر اضافه‌ای که در پیگیری روند محاکمه نتانیاهو افتاده، به دلیل اختلاف نظر بین دادستان و وکلای مدافع وی درباره نحوه بررسی اسناد جدیدی است که توسط شهود ارائه شده است.

به نوشته جروزالم پست، دادستانی و وکلای مدافع نتانیاهو سه ماه آوریل، می و ژوئن را برای مباحثه بر سر اسناد و مدارک گسترده‌ای درخصوص پرونده ۴۰۰۰ صرف کرده بودند و دادستان تاکید داشت که نخست‌وزیر سابق اسرائیل از قدرت برای بهبود پوشش رسانه‌ای خود سوءاستفاده کرده بود.

نتانیاهو در تاریخ شانزدهم فروردین برای سومین بار در محکمه رسیدگی به پرونده‌های فساد خود حاضر شد تا این بار اظهارات شاهدان دعوت شده به دادگاه علیه خود را بشنود.

«لیات بن‌آری» معاون دادستان کل اسرائیل، طی اظهاراتی سی دقیقه‌ای در توضیح اتهامات نتانیاهو گفت: «نتانیاهو در ارتشاء دست داشته است. ما برای اثبات آن فایل‌های صوتی و متنی در اختیار داریم. نتانیاهو از قدرت خود سوءاستفاده کرد تا در هماهنگی با خروجی‌های رسانه‌ای مرکزی، منافع شخصی‌اش را بهبود بخشد».

همزمان با برگزاری این جلسه، تعداد زیادی از معترضان به عملکرد نتانیاهو، با تجمع بیرون دادگاه قدس اشغالی، خواستار استعفا و برکناری وی از قدرت شدند

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید