دمای هوا در تهران نیز طی سه‌شنبه آینده به ۴۱ درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت. دمای هوای اهواز نیز امروز، فردا و روز پنج‌شنبه ۴۸ درجه بالای صفر است که روز جمعه به ۵۰ درجه افزایش خواهد یافت.

گزارش آب و هوا ۸ تیر ۱۴۰۰ / گرما در برخی استان‌ها به بالای ۵۰ درجه می‌رسد

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، سازمان هواشناسی با هشدار افزایش دما در برخی استان‌ها به ۵۰ درجه بالای صفر از بارش‌های پراکنده طی امروز تا پنج‌شنبه در ۸ استان خبر داد.

بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز و فردا در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در برخی مناطق استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، اردبیل، گیلان و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.

روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه هفته آینده علاوه بر این مناطق در دامنه‌های البرز شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی این وضعیت روی می‌دهد. از بعدازظهر چهارشنبه و پنج‌شنبه در کل استان‌های ساحلی دریای خزر کاهش نسبی دما و بارش پراکنده انتظار می‌رود و در این مدت دریای خزر مواج خواهد بود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی طی دو روز آینده در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات زاگرس مرکزی افزایش ابر پیش‌بینی می‌شود و در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان و شرق هرمزگان در ساعات بعدازظهر افزایش ابر، وزش باد شدید موقتی، رعدوبرق و رگبار روی می‌دهد.

روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه هفته آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل افزایش سرعت وزش باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.

دمای هوا در تهران نیز طی سه‌شنبه آینده به ۴۱ درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت. دمای هوای اهواز نیز امروز، فردا و روز پنج‌شنبه ۴۸ درجه بالای صفر است که روز جمعه به ۵۰ درجه افزایش خواهد یافت.

توصیف سامانه: تقویت توده هوای گرم

زمان شروع: اوایل وقت پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۰

زمان پایان: اواخر وقت جمعه ۱۴۰۰/۰۴/۱۱

نوع مخاطره: افزایش محسوس دما و وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر

منطقه اثر:

پنج‌شنبه ۱۴۰۰/۰۴/۱۰ : مناطق غربی جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام.

جمعه ۱۴۰۰/۰۴/۱۱ : مناطق غربی جنوبی و مرکزی خوزستان و جنوب ایلام.

اثر مخاطره: گرمازدگی، افزایش مصرف حامل‌های انرژی

توصیه: صرفه‌جویی در مصرف آب و برق به‌ویژه در ساعات اوج مصرف، اجتناب از ترددهای غیر ضرور در حوالی ظهر تا اوایل غروب، آبیاری مزارع در اوایل صبح و طی شب، در ساعات گرم روز از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید اجتناب شود. در صورت قرار گرفتن در فضای بازاستفاده از عینک طبی ضد اشعه، کلاه و ... استفاده شود.
 

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید