نماینده رییس‌جمهور روسیه در امور افغانستان خواستار برگزاری هر چه سریع‌تر مذاکرات میان گروه طالبان و دولت افغانستان شد.

تاکید نماینده پوتین بر آغاز فوری مذاکرات میان طالبان و دولت افغانستان

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ضمیر کابولوف که رئیس دوم اداره آسیای وزارت امور خارجه روسیه هم است روز سه شنبه به رسانه های روسی گفت: روسیه بارها بر ضرورت برگزاری مذاکرات میان دولت افغانستان و گروه طالبان تاکید کرده است.

وی افزود: بدون برگزاری چنین مذاکراتی، مسائل افغانستان حل نخواهد شد و پیشرفتی حاصل نخواهد شد.  

نتیجه گیری در مورد تصرف بخش های عمده افغانستان توسط طالبان زودهنگام است

نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان خاطرنشان کرد که نتیجه گیری در مورد تصرف بخش های عمده افغانستان توسط گروه رادیکال طالبان زودهنگام است.

مقام روس ادامه داد: طالبان شهرستان های کوچک را تحت کنترل دارند اما مراکز استانها در اختیار انها نیست هرچند که مسائلی در این عرصه وجود دارد و نیروهای دولتی افغانستان مناطق کوچک را رها می کنند.  

 وی افزود: اعضای گروه طالبان شهرهای کوچک را تحت کنترل می گیرند اما تعداد زیادی از این شهرها بدون درگیری مسلحانه سقوط می کند و نیروهای دولتی فرار می کنند.  

به گفته کابولوف، نیروهای دولت افغانستان، بیشتر در مراکز استان ها تمرکز می یابند و شهرهای کوچک و بخش ها را رها می کنند.

واشنگتن دولت افغانستان را تشویق به مذاکره می کند 

کابولوف گفت: نتایج دیدار اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان از آمریکا نشان می دهد که واشنگتن دولت افغانستان را برای مذاکره با گروه طالبان تشویق می کند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا روز جمعه با اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان و عبدالله عبدالله رئیس شورای ملی سازش این کشور دیدار کرد و گفت که افغانها باید خودشان مسائل خود را حل کنند.  

نماینده رئیس جمهوری روسیه در افغانستان با بیان اینکه اطلاعات کافی در مورد ان دیدار وجود ندارد، اظهار داشت: طرف آمریکایی به رهبری افغانستان گفت که آنها را رها نمی کند و حمایت ها ازجمله از طریق کمک های مالی ادامه خواهد داشت.

وی افزود: اما نکته اصلی این است که در دیدار واشنگتن به طرف افغانی گفته شد که آمریکا از افغانستان خارج می شود و کابل باید انعطاف داشته و با طالبان به توافق برسد.

کابولوف گفت: ما نیز به ضرورت برگزاری چنین مذاکراتی اشاره کرده ایم و معتقدیم بدون آن مسائل افغانستان حل نخواهد شد.  

نیروهای آمریکایی از ماه می خروج از افغانستان را آغاز کرده اند و قرار است تا روز ۱۱ ماه سپتامبر به استثنای ۶۵۰ نفر همه نظامیان آمریکایی خاک این کشور را ترک کنند.  

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید