معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تاکنون گزارشی بیماری وبا در استان خوزستان گزارش نشده است.

انتشار وبا از طریق آب شرب اهواز صحت دارد؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در خصوص اخبار منتشرشده مبنی بر بروز بیماری وبا و وجود انگل "فاسیولا هپاتیکا" در آب‌های اهواز توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر سید محمد علوی با اشاره به اخبار منتشرشده مبنی بر بروز بیماری وبا و وجود انگل "فاسیولا هپاتیکا" در آب‌های اهواز اظهار کرد: این شایعه تکراری است و هر سال با آغاز فصل تابستان سر و کله آن در فضای مجازی پیدا می‌شود.

وی افزود: این شایعه، از اساس دروغ و غیر علمی است.رئیس مرکز بهداشت خوزستان تصریح کرد: انگل فاسیولا هپاتیکا از کرم‌های پهن یا فلوک‌های کبدی است و برای انتقال، به شرایطی نیاز دارد. وجود آب و مردابی که در کناره آن سبزیجات و گیاهان آبزی رشد کنند و مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند، از اهم شرایط انتقال این انگل است.

علوی بیان کرد: شرایط انتقال این بیماری در خوزستان و اهواز وجود ندارد و تاکنون گزارشی از این بیماری در استان خوزستان گزارش نشده است.وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: همچنین تاکنون در خوزستان موردی از آلودگی به ویبریو کلرا که عامل وبای التور است، در آب یا انسان گزارش نشده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید