معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: تعداد این اتهامات و این حقیقت که این نقض‌ها همچنان به صورت گسترده صورت می‌گیرند یا توسط طیف گسترده‌ای از بازیگران و گروه‌های مسلح ادعا می‌شوند، ما را به شدت نگران کرده است.

سازمان ملل نسبت به اقدامات روسیه در آفریقای مرکزی ابراز نگرانی کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک نوشت: معاون دبیرکل سازمان ملل در عملیات صلح نسبت به اتهامات نقض‌های حقوق بشر صورت گرفته توسط نیروهای نظامی روسیه در جمهوری آفریقای مرکزی ابراز نگرانی کرد.

ژان پیر لاکروی، معاون دبیرکل سازمان ملل در عملیات صلح در کنفرانسی خبری گفت: تعداد این اتهامات و این حقیقت که این نقض‌ها همچنان به صورت گسترده صورت می‌گیرند یا توسط طیف گسترده‌ای از بازیگران و گروه‌های مسلح ادعا می‌شوند، ما را به شدت نگران کرده است. باور دارم که نه تنها نیروهای روس بلکه نیروهای مسلح ملی و شرکای دوجانبه‌شان مسئول بیشترین تعداد از این نقض‌های حقوق بشر ادعا شده هستند.

این اظهارات لاکروی در پاسخ به سوالی درباره گزارش هیات کارشناسان سازمان ملل مطرح شد. این گزارش مدعی است که مربیان نظامی روسیه به همراه نیروهای نظامی جمهوری آفریقای مرکزی مسئول نقض‌های حقوق بشری صورت گرفته از جمله کشتارهای کورکورانه و بی‌رویه غیرنظامیان هستند.

این گزارش همچنین مدعی است که مربیان نظامی روسیه و نیروهای جمهوری آفریقای مرکزی در غارت خانه‌ها و سازمان‌های بشردوستانه و در هدف گرفتن یک مسجد شرکت داشته‌اند.

این در حالی است که دمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین اوایل روز دوشنبه قویا اتهامات مطرح شده در این گزارش را رد کرد.

وی در کنفرانسی خبری گفت: این، دروغی دیگر است.

دولت جمهوری آفریقای مرکزی نیز اوایل ژوئن سال جاری میلادی گزارش دیگری را که توسط شبکه سی‌ان‌ان منتشر شده بود، محکوم کرد؛ گزارشی که از کشتارهایی پرده بر می‌داشت که ظاهرا توسط نیروهای روس صورت گرفته بودند.

دولت جمهوری آفریقای مرکزی این گزارش را "فریبکارانه و افترا آمیز" و "بر مبنای شایعات منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی" دانست.

دولت جمهوری آفریقای مرکزی تاکید کرد که شورای امنیت سازمان ملل مجوز حضور مربیان نظامی روسی در این کشور را صادر کرده است.

براساس گزارش وزارت امور خارجه روسیه، در حال حاضر بیش از ۵۰۰ مربی نظامی روس در جمهوری آفریقای مرکزی مشغول خدمت هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید