دولت قطر اعلام کرد از تلاش‌های بین‌المللی و سازمان ملل به منظور دستیابی به یک راه حل سیاسی برای حل بحران سوریه حمایت می‌کند.

تاکید قطر بر حل سیاسی بحران سوریه

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه خبری «الرایه» نوشت: «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر روز گذشته در جلسه نشست وزیران که در رم پایتخت ایتالیا و در مورد مبارزه علیه داعش برگزار شد، با تاکید بر پشتیبانی این کشور از سوریه مطابق با بیانیه اول ژنو ۲۰۱۲ و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت گفت: وقت آن رسیده است که پس از گذشت تقریبا ۱۰ سال از مصیبت انسانی و رنج مردم کشور برادر سوریه به شیوه دیگری عمل کنیم و فرصت ها و ابتکاراتی که مطابق با قطعنامه ۲۲۵۴می تواند به حل و فصل بحران سوریه کمک کنند، ارائه دهیم.

 او ضمن قدردانی از تلاش های دبیرکل سازمان ملل متحد و فرستاده ویژه این سازمان برای حمایت از دستیابی به حل و فصل سیاسی بحران سوریه برآمادگی قطر برای پایان دادن به این بحران تاکید کرد.

آل ثانی بر لزوم تلاش برای تعیین یک تاریخ مشخص برای اتمام پیش نویس قانون اساسی جدید سوریه تأکید کرد تا زمینه انتقال به مرحله دوم که شامل برگزاری انتخابات مطابق با قانون اساسی جدید است، فراهم شود.

وی تصریح کرد که کاهش تنش، دستیابی به آتش بس دائمی و مبارزه با تروریسم ، علاوه بر انتقال کمک های بشردوستانه به تمام مناطق سوریه می تواند روند سیاسی و رسیدن به راه حلی که به رنجهای مردم سوریه پایان دهد را تسهیل کند. وی همچنین بر لزوم دستیابی همه نیازمندان به کمک های بشر دوستانه مطابق با قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه ۲۵۳۳ در مورد گذرگاه های مرزی  تأکید کرد.

وزیر امور خارجه قطر در حاشیه کنفرانس وزیران ائتلاف بین المللی علیه داعش  که در رم  برگزار شد، با «گیر پدرسن» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه دیدار و دو طرف در مورد تحولات سوریه گفتگو و بر افزایش همکاری با سازمان ملل برای دستیابی به یک راه حل سیاسی برای بحران سوریه تأکید کردند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید