۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۷
کد خبر: 55265908

به هیچ عنوان اقدام به ترکاندن تاول خونی نکنید، زیرا این موضوع می‌تواند باعث بروز عفونت و نیز باقی ماندن جای زخم شود. بهتر است اجازه دهید این تاول به طور طبیعی خشک شده و تورم آن از بین برود.

درمان تاول خونی پا

 به گزارش سلام، باشگاه خبرنگاران به نقل از یور فوت داکز نوشت: به طور معمول تاول زدن پا یک امر رایج است و زمانی که اصطکاک میان انگشتان و کف پا رخ می‌دهد، بروز می‌کند. با این حال، در برخی موارد این موضوع به تاول خونی تبدیل می‌شود.

در حقیقت تاول خونی نیز یک تاول معمولی است با این تفاوت که رگ‌های خونی در زیر تاول آسیب می‌بینند. در حالت خون به درون تاول ورود کرده و رنگ آن را به قرمز مایل به مشکلی و یا بنفش تغییر می‌دهد.

تاول خونی در پا می‌تواند در هر منطقه‌ای که تحت فشار و اصطکاک است مشاهده شود. این موضوع به طور معمول در نواحی نزدیک به استخوان‌ها بروز می‌کند اما مشاهده آن در مناطق نرم پا نیز عجیب نیست. زمانی که فرد به مدت زیاد اقدام به پیاده روی، کوهنوردی، دویدن و یا انجام حرکات موزون می‌کند، احتمال بروز تاول خونی در پا وجود دارد.

تاول خونی می‌تواند دردناک باشد و فرد وسوسه می‌شود که آن را هر چه سریعتر بترکاند. با این وجود، برای درمان درست و التیام این تاول فرد باید مواردی را رعایت کند. در ابتدا می‌توانید با بالا نگه داشتن پاها و قرار دادن یک کمپرس یخ بر روی آن به کاهش تورم و کوچک شدن آن کمک کنید. با این حال، به هیچ وجه یخ را به طور مستقیم بر روی تاول خونی قرار ندهید و اطراف تاول را پاکیزه و تمیز نگه دارید.

متخصصان آمریکایی می‌گویند به هیچ عنوان اقدام به ترکاندن تاول خونی نکنید، زیرا این موضوع می‌تواند باعث بروز عفونت و نیز باقی ماندن جای زخم شود. بهتر است اجازه دهید این تاول به طور طبیعی خشک شده و تورم آن از بین برود.

تاول خونی

تنها در یک حالت است که می‌توانید تاول خونی را بترکانید و آن هم زمانی است که این تاول به شدت بزرگ شده و باعث آزار شما در زمان راه رفتن می‌شود. در این زمان باید حتما از یک ابزار درست و تمیز (مانند سوزن سرنگ) برای این کار استفاده کرده و به طور مداوم زخم را تمیز کنید تا دچار عفونت نشود.

بهترین کار برای جلوگیری از اصطکاک و آمدن فشار بر تاول خونی این است که آن را بانداژ کنید. با شروع روند التیام تاول، به طور طبیعی پوست اطراف آن شروع به جدا شدن می‌کند. به هیچ عنوان تا زمانی که خود پوست به طور طبیعی جدا نشده است، اقدام به کندن آن نکنید. کندن پوست می‌تواند باعث آسیب و بروز عفونت در پوست جدیدی که در بخش زیرین در حال تشکیل شدن است، شود.

همچنین تا زمان التیام کامل تاول خونی، از پوشیدن کفش‌های تنگ و سفت که می‌تواند باعث تشدید آن شود، اجتناب کنید. استفاده از صندل و کفش‌هایی که دارای منافذ زیاد هستند به این افراد توصیه می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید