رییس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور گفت: تصمیم داریم در خصوص ایرانیانی که از ابتدای انقلاب از کشور خارج شده اند و مایلند به ایران بازگردند طرح «مهاجرت معکوس» را اجرا کنیم.

بهروز وثوقی برای آمدن و ماندن در ایران هیچ مانعی ندارد

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور گفت: با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان کشور همه هنرمندان، خوانندگان و ورزشکاران خارج از کشور از جمله «بهروز وثوقی» برای آمدن و ماندن در ایران هیچ مانعی ندارند و بستر بازگشت آن‌ها مهیا شده است.

به گزارش برنا، سید مجید حلاج زاده که برای تقدیر از رانندگان و فعالان ستاد حمل و نقل ابراهیم رئیسی به قزوین سفر کرده بود در گفتگویی به سوالات مختلفی در زمینه شرایط بازگشت هنرمندان و ورزشکاران هجرت کرده، پیگیری آزادی ایرانیان زندانی در خارج، برگزاری مسابقات ورزشی و جلب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور پاسخ گفت.

خبر جدید حلاج زاده در خصوص بلامانع بودن بازگشت هنرمندان شاخصی که مدتهاست آرزوی بازگشت به کشور را دارند، ولی نگران برخوردهای قهری با خود هستند می‌تواند بهانه‌ای برای تحقق آرزوهای این بخش از مردمی باشد که می‌توانند به موطن خود بازگردند و از رافت اسلامی برخوردار شوند.

خبر خوش حلاج زاده می‌تواند برای بسیاری از کسانی که به هر دلیلی از ایران رفته اند و آرزوی بازگشت به وطن را دارند جذاب و خواندنی باشد.

مجید حلاج زاده گفت: در سال ۹۶ تعداد ایرانیان خارج از کشور، حدود ۷ میلیون نفر بود، اما متاسفانه در چند سال اخیر روند مهاجرت بیشتر شد به طوری که در حال حاضر این جمعیت به بیش از ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر افزایش یافته است.

وی افزود: به عنوان یک ایرانی نگران وضعیت ایرانیانی خارج از کشور هستیم و مشکلات و مسائل آن‌ها را پیگیری می‌کنیم و توجه به امور حقوقی آن‌ها نیز در اولویت است.

حلاج زاده بیان کرد: تعداد زیادی از ایرانیان برای پناهندگی به یونان رفته اند و وضعیت نامطلوبی دارند و حدود ۵ هزار نفر از آب آلوده و فاضلاب استفاده می‌کنند و شرایط روحی و روانی آن‌ها بهم ریخته و از نگاه حقوق شهروندی وظیفه داریم فارغ از این که این افراد به چه دلیلی از کشور خارج شده اند برای حل مشکلات آن‌ها و کمک به بازگشت این افراد تلاش کنیم.

ورود مجرمان، مفسدان و کلاهبرداران، ممنوع

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور یادآورشد: باید به طور شفاف برای همه ایرانیانی که از کشور خارج شده و پشیمان هستند و یا مشکل دارند اطلاع رسانی شود که ما کمکشان می‌کنیم بازگردند و هیچ محدودیتی برای آمدن به ایران ندارند.

وی اضافه کرد: بجز کسانی که مجرم هستند و یا قتلی مرتکب شده و یا کلاهبرداری کرده و پرونده دارند مانند خاوری ها، سایر افراد برای بازگشت هیج مشکلی ندارند و ما وظیفه داریم مسیر بازگشت آن‌ها را هموار کنیم.

۹۹ درصد مهاجرت‌ها به دلیل مشکلات مالی است

حلاج زاده گفت: شاید حدود ۹۹ درصد افراد به دلیل مشکلات مالی مهاجرت غیر قانونی داشته اند بویژه همه کسانی که به صورت قاچاق به یونان رفته اند مشکلات مالی داشته اند، زیرا اگر ثروتمند بوند که از راه قانونی می‌رفتند.

وی اظهارداشت: ما نماینده ایرانیان خارج از کشور هستیم و وارد سیستم دولتی نمی‌شویم تا راحت‌تر بتوانیم مدافع حقوق ایرانیان باشیم و در این راستا اقدامات مهمی در حال برنامه ریزی است.

ایجاد شهرک‌های ویژه ایرانیان خارج از کشور

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور یادآورشد: تصمیم داریم در خصوص ایرانیانی که از ابتدای انقلاب از کشور خارج شده اند و امروز در سنین میانسالی قرار دارند و مایلند به ایران بازگردند طرح «مهاجرت معکوس» را اجرا کنیم تا به آرزو و خواسته خود برسند.

وی اضافه کرد: برخی از ایرانیان مقیم خارج توان مالی بالایی دارند و علاقمند هستند والدین میانسال و یا کهنسال خود را به ایران بازگردانند و با آن‌ها در ارتباط باشند لذا ما طرحی داریم تا دهکده‌های لاکچری و هوشمند برای آن‌ها احداث کنیم تا این افراد با داشتن مراقب بهداشت در خانه‌های لوکس خود در وطن اقامت کنند و با فرزندان و بستگان خود در خارج هم از طریق اینترنت ارتباط داشته باشند.

حلاج زاده گفت: در این شهرک‌ها دهکده سلامت هم پیش بینی خواهد شد و با دوربین‌های کنترل از راه دور با نقاط دیگر و افراد وابسته ارتباط خواهند داشت تا از وضعیت زندگی و سلامت آن‌ها با خبر شوند.

جذب سرمایه گذاری ایرانیان خارج از کشور

وی یادآورشد: شرایط ناشی از تحریم و عوامل دیگر چند سالی است که اقتصاد ما را دچار چالش جدی کرده و امروز دغدغه مسئولان کشور بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی است و یکی از راهکارهای آن جذب سرمایه گذاری برای راه اندازی چرخ‌های تولید است.

حلاج زاده گفت: سرمایه‌های ایرانیان مقیم خارج چند هزار میلیارد تومان است که اگر بتوانیم با مدیریت و برنامه ریزی مناسب بستر بازگشت این سرمایه‌ها را مهیا کنیم اتفاقات خوبی در کشور رخ خواهد داد و با توجه به سیاست رئیس جمهور جدید که اعلام کردند استفاده از سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور را مورد توجه قرار دارند این موضوع را دنبال می‌کنیم.

حلاج زاده افزود: به دلیل تحریم‌ها در تامین ضمانت نامه‌های بانکی مشکلاتی داریم لذا درصددیم با ایجاد یک بانک در کشور عمان این ضمانت نامه‌ها را تامین کنیم تا شرایط سرمایه گذاری تسهیل و روان شود.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور اظهارداشت: بازگشت سرمایه‌های ایرانیان خارج از کشور می‌تواند ضمن رونق اقتصاد کشور به رفع بیکاری و ایجاد اشتغال هم کمک کند.

راه اندازی سازمان ورزش ایرانیان خارج از کشور

وی گفت: یکی دیگر از اقدامات این مرکز راه اندازی سازمان ورزش ایرانیان خارج از کشور است که هدف ما استعدادیابی ورزشکاران مقیم خارج و کمک به بازگشت قهرمانانی است که به هر دلیل از ایران مهاجرت کرده و یا پناهنده شده اند.

حلاج زاده اضافه کرد: به هر حال عمر درخشش مدال آوران و قهرمانان ورزشی کوتاه است و معمولا برخی قهرمانان مهاجرت می‌کنند و پس از مدت کوتاهی که دوران قهرمانی پایان یافت دچار مشکلات جدی روحی و برخی پشیمان می‌شوند، اما راه بازگشت را مهیا نمی‌بینند لذا ما می‌خواهیم این راه را هموار کنیم تا جوانان بتوانند دوباره به وطن بازگردند.

وی بیان کرد: در کنار این کار در نظر داریم تیم‌های ورزشی منتخبان ایرانیان را تشکیل دهیم و مسابقات ورزشی را هم برگزار کنیم که در این راستا اولین المپیاد را با حضور ۱۵ کشور در باکو در سه رشته کشتی، تکواندو و فوتسال برگزار کردیم که مورد استقبال قرار گرفت.

حلاج زاده اضافه کرد: دومین المپیاد ورزشی را سال آینده در ۳۰ رشته ورزشی در ترکیه برگزار خواهیم کرد که می‌تواند به تقویت روحیه نشاط و تعصب ایرانی هم کمک کند.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور در خصوص زندانیان محبوس در خارج از کشور هم گفت: موضوع دیگر پیگیری مشکلات حقوقی ایرانیان خارج از کشور است که محبوس هستند، زیرا در حال حاضر تعداد زیادی زندانی در خارج از کشور داریم که برخی به دلیل حمل مواد مخدر و یا جرائم دیگر در بند هستند و شرایط بسیار بدی را سپری می‌کنند که با پیگیری‌های انجام شده توانسته ایم تاکنون ۱۲۰ زندانی محکوم را به ایران منتقل کنیم.

پیگیری حقوقی ۷۰۰۰ زندانی در خارج از کشور

حلاج زاده اظهارداشت: آمارها نشان می‌دهد در حال حاضر حدود ۷ هزار ایرانی زندانی در خارج از کشور داریم که متاسفانه ۱۵۰۰ نفر به اتهام مواد مخدر با حکم اعدام در مالزی و اندونزی محبوس هستند که پیگیر امور آن‌ها هستیم.

رئیس مرکز خدمات مشاوره ایرانیان خارج از کشور اظهارامیدواری کرد با پیگیری امور ایرانیان بتوان ضمن حل مشکلات هموطنان خود در خارج از کشور از ظرفیت افراد توانمند و علاقمند برای توسعه و عمران کشور استفاده کرد و در مسیر وحدت و انسجام داخلی، رفع نگرانی‌ها و صیانت از هویت ملی و ایرانی گام برداشت.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید