اگر تاریخ حداقل ماندگاریمواد غذایی بگذرد نشان می‌دهد که این محصول کیفیت ارگانولپتیک خود را از دست داده است اما برخی از خوراکی ها پس از گذشتن تاریخ انقضا می‌توان آنها را خورد.

کدام خوراکی‌ها پس از گذشت تاریخ انقضا می‌توان آنها را مصرف کرد؟

به گزارش سلام نو به نقل از آنا، کارشناسان نیاز به تمایز بین حداقل ماندگاری و دوره مصرف یک ماده خوراکی را یادآوری کردند. اگر تاریخ حداقل ماندگاری بگذرد نشان می‌دهد که این محصول کیفیت ارگانولپتیک خود را از دست داده است، اما هنوز هم می‌توان آن را با خیال راحت خورد. کارشناسان تأکید می‌کنند که دوره مصرف برای محصولات فاسدشدنی مانند گوشت خام، مرغ و ماهی مشخص شده و باید کاملاً دنبال شود.

طبق اعلام سازمان مصرف‌کنندگان اسپانیا، غذاهای زیر را می‌توان بعد از تاریخ انقضا خورد:

ماست، نان تست، میوه‌های خشک، سوسیس خشک، پنیر خشک، گوجه‌فرنگی کنسروشده، ماکارونی، بیسکوویت ترد، حبوبات، نوشیدنی‌های خنک، بیسکویت، مربا، سوپ فوری.

اگر نان و محصولات پخته‌شده شروع به خشک شدن کردند، سازمان مصرف‌کننده توصیه می‌کند از آنها برای تهیه پودینگ، نان تست فرانسوی، تیرامیسو، خرده نان و سوپ سیر استفاده کنید.

کارشناسان توصیه می‌کنند سوسیس و کالباس باید قبل از تاریخ انقضا منجمد شود. همچنین می‌توانید پنیرها را فریز کنید، اما ساختار آنها از یخ زدن تغییر می‌کند و خشک می‌شوند. در مورد میوه‌ها و سبزیجات نیز همینطور است.

کارشناسان می‌گویند اگر سبزیجات و میوه‌های تازه شروع به پوسیدگی یا کپک زدن کنند، پس از از بین بردن ناحیه آسیب‌دیده می‌توان آنها را خورد. با این حال، متخصصان توصیه می‌کنند این کار را با احتیاط انجام دهید، زیرا کپک می‌تواند در مواد غذایی نفوذ کرده و مواد سمی آزاد کند که می‌تواند باعث سرطان و تغییرات ژنتیکی شود.

در مورد گوشت و ماهی تازه، کارشناسان توصیه می‌کنند که محصول را فریز کنید یا آن را بپزید. علاوه بر این، متخصصان تأکید می‌کنند که می‌توانید یک روز بعد این غذاها را بخورید، اگر قبل از آن، حرارت طولانی‌مدت ببینند تا از شر عوامل بیماری‌زای احتمالی خلاص شوید.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید