گوجه سبز میوه‌ای خوشمزه و گوارا است اما از نظر مواد مغذی خیلی غنی نیست و برای افرادی که روده ضعیف دارند مناسب نیست و برای بیماران دیابتی و دارای رژیم غذایی فقط با مصرف متوسط توصیه می‌شود.

خواص بی‌نظیر گوجه سبز برای بدن؛ از درمان یبوست و تقویت چشم تا پیشگیری از سرطان

اقتصاد آنلاین؛ گوجه سبز در همه قاره‌ها به جز قطب جنوب در حال رشد است. تاکنون حدود ۲۰۰۰ نوع از آن شناخته شده است و در این مقاله فواید و مضرات گوجه سبز را برای سلامتی مردان و زنان معرفی می‌کنیم.

گوجه سبز احساس معده را پر و کامل می‌کند

 گوجه سبزها صدها سال قدمت دارند. میوه مخصوص آن به اندازه متوسط، مدور، به رنگ زرد و زرد مایل به سبز است، در مناطق آفتابی، کمی خال خال است، با طعمی ترش، لطیف و معطر. این ماده به طرز شگفت انگیزی تازه و مناسب برای فرآوری به عنوان کمپوت، مربا و به عنوان گوجه سبزهای خمیری (لواشک) است.

گوجه سبز میوه‌ای خوشمزه و گوارا است اما از نظر مواد مغذی خیلی غنی نیست و برای افرادی که روده ضعیف دارند مناسب نیست. گوجه سبز برای بیماران دیابتی و دارای رژیم غذایی فقط با مصرف متوسط توصیه می‌شود. محتوای آب میوه ۸۴ تا ۸۸درصد است که مقدار قابل توجهی چربی و پروتئین دارد.

گوجه سبز

غنی از ویتامین نیست اما بسیار غنی از فیبرهای غذایی است

همانطور که اشاره کردیم گوجه سبز بمب ویتامین نیست. این ماده فقط حاوی ۶ میلی گرم در ۱۰۰ گرم ویتامین C است، اما فقط مقدار کمی ویتامین دیگر (B۱ ، B۲ ، a ، E ، نیاسین ، کاروتن) دارد. از جمله مواد معدنی آن می‌توان به پتاسیم، منیزیم، روی، فسفر و کلسیم اشاره کرد. گوجه سبزهای خشک به خصوص از نظر پتاسیم غنی هستند (۸۲۰میلی گرم در ۱۰۰گرم). اگر می‌خواهید یک ماده سالم داشته باشید آنها میان وعده‌های مناسبی هستند. کوئرستین و آنتوسیانین ها که رنگ میوه را تشکیل می‌دهند، در مقدار کمتری فلاونوئید وجود دارد. تحقیقات بر روی اثر پیشگیرانه فلاونوئیدها از جمله کوئرستین و آنتوسیانین متمرکز شده‌است. کوئرستین و آنتوسیانین موجود در گوجه سبز همراه با سایر ترکیبات مفید در رژیم غذایی ما می‌تواند اثرات آنتی اکسیدانی، ضدالتهابی و ضد توموری داشته باشد. موارد بیشتری هم وجود دارد! مزیت اصلی گوجه سبزها محتوای بالای فیبر در رژیم غذایی آن است (۵.۷گرم در ۱۰۰گرم ؛ گوجه سبزخشک ۱۷.۸گرم در ۱۰۰گرم) که از آن به عنوان یک درمان خوب برای یبوست یاد می‌شود. برای این منظور، موثرترین راه مصرف گوجه سبز خشک، آب میوه است. میوه خشک باید یک روز قبل خیسانده شود و آب آن صبح ناشتا میل شود.

مربای گوجه سبز نیازی به شکر ندارد!

در دمای اتاق ، آلوها کمی بعد رسیده می‌شوند ، پژمرده می‌شوند ، بنابراین در یخچال نگهداری کنید که برای ۲-۳ هفته دوام داشته باشد. میوه‌های گوجه سبز ، خام هستند ، اما به صورت مارمالاد ، مربا ، گوجه سبزخشک ، کیک و پیراشکی و همچنین ماده اولیه کلاسیک کنیا تبدیل می‌شوند. به طور فزاینده‌ای ، گوجه سبزخشک در کنار گوشت سرو می‌شود یا به همراه گوشت سرخ می‌شود.

گوجه سبزخشک ، اگر در یک مکان با تهویه مناسب نگهداری شود، می‌تواند ماه‌ها دوام داشته باشد و به عنوان "میان وعده های سالم" مناسب است. هنگامی که میوه رسیده در اطراف ساقه خود خشک می‌شود، گوجه سبزبرای تهیه مربا مناسب است. به دلیل محتوای شکر بالا ، بدون افزودن شکر می‌توان آن را حفظ کرد!

گوجه سبز

خواص درمانی

عملاً هر قسمت از گوجه سبزمفید است - گل ، پوست ، برگ ، دانه ها و میوه‌های رسیده. میوه‌های تازه و خشک به لطف ترکیبات آن دارای خواص مفید زیر هستند. آلوهای گوشتی و آبدار کم کالری هستند ، فاقد چربی اشباع هستند ، اما سرشار از ویتامین ها ، مواد معدنی و سایر مواد تشکیل دهنده سلامتی هستند که به حفظ سلامت ایده آل کمک می کنند. گوجه سبز حاوی موادی مانند فیبر ، سوربیتول و ساتن است که سوخت و ساز را در دستگاه گوارش تقویت می‌کند. بنابراین از آنها به عنوان ملین استفاده می‌شود.

گوجه سبزمنبع عالی ویتامین C ، یک آنتی اکسیدان موثر است. ویتامین C به بدن کمک می‌کند تا با سرطان ، التهاب و رادیکال های آزاد مقابله کند.

گوجه سبز منبع ارزشمندی از ویتامین A و بتاکاروتن است. ویتامین A بر روی بینایی ، پوست و حفظ سلامت غشاهای مخاطی تأثیر مفیدی دارد. مطالعات دارای نتیجه گیری استادعا کرد که این ویتامین از سرطان ریه و عوارض سرطان محافظت می‌کند.

این میوه همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی آنتی اکسیدان های پلی فنولیک مانند لوتئین و کریپتوکسانتین زاگزانتین است. این مواد به مبارزه با رادیکال های آزاد و اکسیژن واکنش پذیر کمک می کنند ، که نقش مهمی در روند پیری و سایر بیماری ها دارند. اعتقاد بر این است که Zeaxanthin ( یک کاروتنوئید موجود در شبکیه چشم و در بسیاری از گیاهان ، به عنوان یک افزودنی و مکمل غذایی استفاده می‌شود) ، یک ماده انتخابی جذب کننده کاروتنوئید در لکه زرد شبکیه چشم ، نقش فیلتر کننده نور را دارد.

آلوها سرشار از مواد معدنی مانند پتاسیم ، آهن و فلوراید هستند. آهن در تشکیل گلبول های قرمز خون تأثیر دارد. پتاسیم یکی از اجزای مهم سلول ها و مایعات بدن است که ضربان قلب و فشار خون را تنظیم می‌کند. سرشار از مجتمع های ویتامین B مانند نیاسین ، ویتامین B۶ و اسید پانتوتنیک است که در کنار هم باعث متابولیسم پروتئین ها و چربی ها در بدن می‌شوند. این ویتامین همچنین حاوی ویتامین K است که برای انعقاد خون ، رشد استخوان و بهبود در بیماران مبتلا به بیماری آلزایمر مهم است.

کاهش وزن با گوجه سبز

گوجه سبز اثر مفیدی بر روی بدن زنان به طور کلی دارد ، اما همچنین نشان داده است که بر کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. گوجه سبزسوخت و ساز بدن را بهبود می‌بخشد، تأثیر خوبی بر تحرک روده دارد ، کلسترول را از بین می‌برد و بدن را از مواد مضر پاک می‌کند. از پتاسیم که در گوجه سبزها کافی است، برای تنظیم تعادل آب و نمک استفاده می‌شود. اما قند موجود در گوجه سبز می‌تواند به کاهش وزن کمک کند و هنگامی که با غذاهای خوشمزه ترکیب شود ، می‌توانید در طی رژیم غذایی میوه به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

گوجه سبز

فواید گوجه سبز در حفظ زیبایی

محتوای آنتی اکسیدان گوجه سبز به حفظ جوانی کمک می‌کند. با این حال ، برای خانم ها ، فواید گوجه سبزفقط به مصرف محدود نمی‌شود: دستورالعمل های زیادی برای ماسک های گوجه سبزوجود دارد که تمیز ، مرطوب و تغذیه می کنند. اگر پوست خشک است ، باید تفاله گوجه سبزرا با خامه ترش یا کرم پرچرب مخلوط کنید. اگر برعکس ، پوست چرب شد ، باید ماسک گوجه سبزرا بر اساس پروتئین درست کنید. یکی دیگر از آلوهای بخارپز شده در شیر ، درمانی عالی برای ذرت دیرپا است.

مصرف گوجه سبز در دوران بارداری

گوجه سبز منبع عالی اسید فولیک است که در سه ماهه اول بارداری حیاتی است. ویتامین E تأثیر مفیدی در تقویت دفاع جفتی از جنین دارد ، در حالی که ویتامین K گردش خون بی وقفه را ترتیب می دهد و اکسیژن لازم را برای مادر و کودک فراهم می‌کند. گوجه سبزبه آرامی مشکلات یبوست را حل می‌کند و طعم ترش آن برای کنار آمدن حالت تهوع کمک می‌کند. یکی از ویژگی های مهم گوجه سبزبرای زنان باردار ، حذف آب اضافی از بدن است که منجر به کاهش ورم و تصفیه به موقع سموم می‌شود.

محتوای کالری گوجه سبز

بسیاری از مردم این سوال را دارند که آیا گوجه سبزها مفید هستند ، میزان کالری آنها چیست و آیا می‌توان آنها را با غذاهای مختلف متفاوت کرد.

میزان کالری محصول در حدود ۴۲ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم از هر محصول است. این میوه متعلق به غذاهای کم کالری با خاصیت پاک کنندگی است. با کاهش وزن ، لازم به یادآوری است که کالری میوه‌های خشک بسیار بیشتر از میوه‌های تازه است. اما مقدار فروکتوز و گلوکز در انواع مختلف ممکن است بسته به آب و هوا متفاوت باشد. همچنین ، اسیدها ، پکتین ها و تانن های مختلفی در میوه وجود دارد. میوه‌های تازه حاوی مقدار زیادی ویتامین P هستند که به ویژه برای بدن بسیار ارزشمند است. به کاهش شکنندگی مویرگ کمک کرده و پس از فرآوری میوه نیز ادامه می یابد.

از جمله خواص مفید گوجه سبز موارد زیر است:

عادی سازی سیستم ایمنی بدن

مشارکت در واکنش های کاهش اکسیداسیون

جذب آهن بهتری را فراهم می‌کند

مصرف گوجه سبزجدا از غذاها و نوشیدنی های مختلف ، ترجیحاً صبح ، ۳۰ دقیقه قبل از اولین وعده غذایی توصیه می‌شود. شما می‌توانید گوجه سبز را با میوه‌های دیگر و غلات مختلف ، عسل ، ماست کم چرب ترکیب کنید. اما به یاد داشته باشید ، با معده خالی ننوشید و بعد از آن شیر نخورید

فواید گوجه سبز در زیبایی شناسی

گوجه سبز چه فوایدی برای پوست صورت دارد؟ این سوال بزرگی برای بسیاری از زنانی است که می خواهند وضعیت پوست خود را بهبود بخشند. از آب گوجه سبز تازه و چغندر در محصولات آرایشی استفاده می‌شود. چنین ماسکی برای هر نوع پوستی بسیار مفید است. برای تهیه، باید میوه‌های تازه را ورز دهید و آنها را در یک لایه نازک روی صورت تمیز قرار دهید. بگذارید ۲۰ دقیقه بماند و سپس بشویید. این دستگاه باعث لطافت و لطافت پوست می‌شود. بسته به نوع پوست خود می‌توانید محصولات دیگری را به ماسک اضافه کنید.

نحوه استفاده از هسته های گوجه سبز

فواید گوجه سبز بسیار متنوع است. هنگام پاسخ به این سوال که گوجه سبزچقدر برای بدن مفید است ، لازم به ذکر است که نه تنها تفاله میوه نه تنها روش مصرف بلکه استفاده از دانه است. تنتور گوجه سبز در درمان سرفه مداوم، برونشیت و همچنین می‌تواند نتایج بسیار خوبی نشان دهد برای جلوگیری از تومورهای بدخیم استفاده شود.

مانند بسیاری از میوه‌های هسته‌ای، دانه‌های گوجه سبزحاوی آمیگدالین هستند. با قرار گرفتن در معرض آنزیم‌های معده، این ماده اسید سیانیک هیدروژن تولید می‌کند که در دوزهای بالا می‌تواند برای بدن بسیار خطرناک باشد. عملیات حرارتی مواد خطرناک را از بین می‌برد. روغن های چرب از دانه های گوجه سبزبه دست می آیند که به همان روشی که روغن بادام مصرف می‌کند. این دستگاه خاصیت آنتی اکسیدانی دارد. این روغن رایحه بادام تلخ دارد. توصیه می‌شود که روزانه تعداد کمی هسته استفاده کنید اما باید از قبل به دنبال پزشکی باشید. استفاده صحیح از گوجه سبز می‌تواند بهزیستی را عادی کرده و بدن را تمیز کند.

موارد منع مصرف گوجه سبز

فواید گوجه سبز چند جانبه است اما مهم است که نه تنها گوجه سبز چقدر مفید است بلکه موارد منع مصرف آن نیز مهم است. مصرف زیاد گوجه سبز حتی برای یک فرد سالم نیز خطرناک است. اغلب احتمال اسهال، سوزش معده، افزایش اسیدیته در معده وجود دارد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید