در واکنش به تجاوز بامداد امروز آمریکا علیه حشدالشعبی عراق و شهادت تعدادی از نیروهای این سازمان، بیانیه شدیداللحنی از سوی ائتلاف الفتح صادر شد.

ائتلاف الفتح در واکنش به حمله هوایی آمریکا بیانیه داد

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، ائتلاف الفتح به ریاست «هادی العامری» با صدور بیانیه‌ای به حمله بامداد امروز آمریکا به مواضع سازمان الحشد الشعبی در مرز با سوریه واکنش نشان داد.

این ائتلاف اعلام کرد: هدف قرار گرفتن نیروهای وابسته به الحشد الشعبی، بیهوده بودن حضور نیروهای آمریکایی در عراق را ثبات کرد. دولت عراق باید فورا و بدون هیچ تعللی، برای اخراج نیروهای خارجی از کشور به ویژه آمریکایی اقدام کند.

در ادامه این بیانیه آمده است که آمریکا با این تجاوزها به دنبال حفظ آشفتگی و درگیری در عراق است. لذا فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق می‌بایست دستور تحقیق درباره این هدف قرار گرفتن مواضع الحشد الشعبی را صادر کند و وزارت خارجه کشور نیز این تجاوز را محکوم کند.

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

در این حمله چهار نیروی عراقی به شهادت رسیده‌اند. احمد المکصوصی فرمانده تیپ ۱۴ الحشد با انتشار بیانیه‌ای ضمن تسلیت شهادت همکارانش خطاب به فرماندهی الحشد اعلام کرده که نیروهایش آماده انتقام‌گیری هستند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید