برای کاستن از تلخی لحظه‌های جانکاه این ایام سخت، گفتمانی تازه را برگزیدیم و با شیرینی قند پارسی ادبیات کهن این سرزمین درآمیختیم و حتی سخنان نامربوط را با شعری، طنزی، تمثیلی برگرفته از گنجینه نفیس هنر و ادب دیرینه این سرزمین پاسخ گفتیم تا اندیشه‌های پریشان و خسته مردم را مشوش‌تر و منزلت خویش را نازل‌تر نکنیم.

وزیر بهداشت به کیانوش جهانپور درباره توییت توهین آمیز تذکر داد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، در نامه دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خطاب به دکتر کیانوش جهانپور رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمده است: «اخیرا در فضای مجازی مطالبی از شما منتشر شد که به محض اطلاع خواستم تا به نحوی شایسته و با گفتمان در شأن مجموعه نظام سلامت، کدورت را از اذهان بزدایید و فضای درهم‌ریخته را مرمت کنید و اشاره کردم هرگونه تأخیر و تعلل در این ترمیم دوستانمان را شگفت‌زده‌تر، مردم بی‌اطلاع را رنجورتر و اندکی را که سد راه سوءاستفاده‌هایشان بوده‌ایم، آماده‌تر برای سوار شدن بر ارابه تخریب و شخم زدن مغرضانه دستاوردهای ارزشمند ایام پرملالمان خواهد کرد.

تلاش کردیم در این روزگاران سخت، در اوج کاستی‌های ناشی از تحریم های مالی بیرونی و بعضا عاطفی درونی بی‌توجه به رانش‌ها و کشمکش‌های فضای سیاسی کشور و در زیر بار آثار سیل، زلزله، آنفلوآنزا و کرونا فقط به مردم و نجاتشان از این بلای تاریخی بیندیشیم و با صبوری، خوشرویی، خستگی‌ها و بی‌خوابی‌های مستمر خود و همکاران جان برکف را به تاب‌آوری بدل کنیم تا مردم دلگرم باشند و نهراسند که شاید مدافعان سلامت کشورشان وامانده‌اند و چهار موج هولناک را با جمیع کاستی‌ها به لطف الهی مدیریت کردیم و مردم مهربان این سرزمین به خوبی می‌فهمند و کریمانه پاسدار خدمتگزاری صادقانه مدافعان سلامتند.

برای کاستن از تلخی لحظه‌های جانکاه این ایام سخت، گفتمانی تازه را برگزیدیم و با شیرینی قند پارسی ادبیات کهن این سرزمین درآمیختیم و حتی سخنان نامربوط را با شعری، طنزی، تمثیلی برگرفته از گنجینه نفیس هنر و ادب دیرینه این سرزمین پاسخ گفتیم تا اندیشه‌های پریشان و خسته مردم را مشوش‌تر و منزلت خویش را نازل‌تر نکنیم.

اینک گفتار و نوشتاری با واژه‌های زمخت حتی برای آنان که دشنام می‌دهند، شأن مجموعه صبور و بردبار نظام سلامت نیست. گفتمان سخیف در ذهن دیگران خفیفمان می‌کند و نخبه را گویش پخته باید و خدمتگزاران صبور را تندخویی و درشت‌گویی نشاید. در همین کارزارهای تبلیغاتی انتخاباتی بعضی از دوستان ۱۶ ماه زحمت ما را چگونه به چالش کشیدند و ما فقط با طنز و شوخی از کنارش گذشتیم.

صبوری، تاب‌آوری و خوشرویی در کردار و بهره‌گیری از واژگان نفیس و پاکیزه در گفتار، انتظار همه فرهیختگان، بزرگان و مردم شریف و نجیب و قدرشناس کشور از همه ماست.

کرونا می‌رود. البته نه چندان زود همانگونه که اجدادش رفتند و ما نیز می‌رویم همانگونه که پیشینیانمان رفتند و آنچه می‌ماند، پژواک زیبایی‌ها و زشتی‌های گفتار ماست در زیر این گنبد مینا و نیکی‌ها و بدی‌های رفتار ماست که ثبت می‌شود در صفحه تاریخ این سرزمین کهن. 

که به قول خواجه شیراز:

بر این رواق زبرجد نوشته اند به زر

که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند»

به گزارش همشهری آنلاین، کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت اخیرا در یکی از توییت‌های خود در واکنش به منتقدان واکسن‌های کرونای تولید داخل، لفظ زننده «پفیوز» را به کار برد که واکنش و انتقاد خبرنگاران، روزنامه‌نگاران و کاربران شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت. وی قبلا نیز در واکنش به انتقادات خبرنگاران و کاربران توییتر، الفاظ توهین‌آمیزی استفاده کرده بود. وزیر بهداشت در ابتدا از این مسئول حمایت کرد و گفت: «جهانپور از برخی افراد خسته شده بود و برای همین آن توییت را زد». اما امروز صریحا به او تذکر داد و خواست که کلمات زمخت بر زبان نیاورد. خود جهانپور نیز پس از انتشار توییت یادشده اظهار کرد که مخاطبش از آن لفظ، مردم و رسانه‌ها نبودند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید