مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم گفت: بیماری از استان‌های جنوب شرقی و جنوبی کشور شعله‌ور شده و سرعت انتشار بالاتری نسبت به سویه‌های قبلی خودش دارد.

افزایش کرونا در قم نگران‌کننده است

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، محمدتقی سلطانی روز دوشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی استان اظهار کرد: میزان بستری افراد مشکوک به کرونا در هفته منتهی به ۲۸ خرداد با شیب ملایمی در حال افزایش است که جای نگرانی دارد.

وی بیان کرد: تعداد مراجعه کنندگان افراد مشکوک به مراکز نه گانه هم در حال افزایش است. تعداد آزمایش‌ها کمتر شده اما شناسایی موارد مثبت افزایش پیدا کرده است.

سلطانی افزود: درصد موارد مثبت نسبت به آزمایش‌ها از ۲۴ درصد به ۳۲ درصد در هفته منتهی به ۲۸ خرداد افزایش پیدا کرده و این مساله زنگ خطر شروع پیک پنجم شیوع کرونا را به صدا درآورده است.

وی با اشاره به کاهش موارد فوتی در روزهای گذشته گفت: البته موارد فوتی دو هفته بعد از افزایش موارد بستری خودش را نشان می‌دهد.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم افزود: متاسفانه شاهد عادی انگاری کرونا در سطح جامعه هستیم و امیدوارم رسانه‌های جمعی مردم را متوجه خطر پیک پنجم بکنند.

سلطانی تاکید کرد: این بیماری از استان‌های جنوب شرقی و جنوبی کشور شعله‌ور شده و سرعت انتشار بالاتری نسبت به سویه‌های قبلی خودش دارد.

وی از آغاز مجدد فعالیت واکسیناسیون خودرویی از عصر روز دوشنبه خبر داد و گفت: شهروندان گروه سنی ۷۰ سال به بالا که تا امروز دز اول را دریافت نکرده‌اند می‌توانند به مراکز واکسیناسیون مجتمع امام خمینی(ره)، مصلی، میدان روح‌الله و پایگاه خودرویی مراجعه و واکسن را دریافت کنند.

مدیرگروه آموزش و ارتقاء سلامت مرکز بهداشت قم تاکید کرد: تزریق واکسن نوبت دوم در مناطق روستایی از روز گذشته آغاز شده و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

سلطانی گفت: تاکنون ۶۲ هزار و ۷۱ دز واکسن کرونا به گروه‌های هدف تزریق شده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید