سفیر لهستان در تل‌آویو در ادامه اعتراض رژیم صهیونیستی به قانون جدید پارلمان لهستان، از سوی این رژیم احضار شد.

سفر لهستان در تل آویو احضار شد

به گزارش سلام نو، مهر به نقل از رویترز نوشت: رژیم صهیونیستی سفیر لهستان در فلسطین اشغالی را با ادعای «ناامیدی عمیق» از اقدامات و اظهارات اخیر مقامات ورشو، احضار کرد.

علت این امر قانونی است که اخیراً در لهستان به تصویب رسیده است. مطابق این قانون، ادعاها و شکایات مربوط به استرداد اموال و املاکی که طی جنگ جهانی به تصرف نازی‌ها درآمدند و طی ۳۰ سال گذشته به نتیجه‌ای نرسیده متوقف و بایگانی خواهد شد. همچنین هرگونه فرجام خواهی احکامی که طی ۳۰ سال گذشته صادر شده‌اند نیز ممنوع اعلام شده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه ای که به این منظور صادر کرد؛ مدعی شد: «این یک بحث تاریخی درباره مسبب هولوکاست [داستان ادعایی صهیونیست ها] نیست بلکه یک بحث اخلاقی از جانب لهستان است نسبت به کسانی که شهروند این کشور بودند و اموالشان طی هولوکاست و دوران حزب کمونیست به یغما برده شد».

وزارت امور خارجه لهستان نیز در اقدامی مشابه کاردار این رژیم در ورشو را احضار کرده است.

روز گذشته «ماتئوش موراویتسکی» نخست وزیر لهستان از سخنان «یائیر لاپید» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به قانون جدید ورشو شدیداً انتقاد کرده بود.

موراویتسکی در یک کنفرانس خبری گفت: «فقط می‌توانم این را بگویم تا زمانی که من نخست وزیر هستم، لهستان قطعاً هزینه‌ای بابت جنایات آلمان نازی پرداخت نخواهد کرد. نه یک زلوتی (واحد پول لهستان)، نه یک یورو یا حتی دلار».

موراویتسکی در حالی این سخنان را مطرح کرد که پیشتر نیز وزیر امور خارجه این کشور طی سخنانی گفته بود که لهستان به هیچ وجه مسئول هولوکاست نیست و این اقدام (ادعایی) است که نازی‌ها مرتکب شدند.

رژیم صهیونیستی مدعی است که قانون جدید مانع آن می‌شود که بازماندگان یهودیان لهستانی و خانواده‌هایشان بتوانند املاکشان را پس بگیرند و این شامل ۹۰ درصد این ادعاها است.

لاپید مدعی شده بود که این قانون غیراخلاقی است و باعث تیره شدن روابط بین این رژیم و لهستان می‌شود.

ادعای رژیم صهیونیستی برای تصاحب زمین‌هایی که زمانی در مالکیت یهودی‌های ساکن لهستان بود و احضار سفیر لهستان در همین راستا در حالی مطرح می‌شود که این رژیم در ادامه سیاست تجاوزکارانه شهرک سازی، فلسطینی‌ها را به زور از خانه‌های آبا و اجدادی شان بیرون می‌کند و هیچ حق و حقوقی برای آنها قائل نیست!

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید