علی قنبری مطلق، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: بیماران مبتلا به سرطان وقتی به بیماری کرونا دچار می شوند احتمال مرگ و میر آنها دو برابر است.  

افراد سالم بیشتر از سرطانی به کرونا مبتلا می‌شوند

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه افراد سالم سه برابر بیشتر از بیمارانی سرطانی به کرونا مبتلا می‌شوند، گفت: این بیماران پروتکل های بهداشتی را بیشتر از سایر افراد رعایت می کنند و به همین دلیل کمتر از افراد عادی به این بیماری مبتلا می شوند.

علی قنبری مطلق، رئیس اداره سرطان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مطالعات انجام شده روی ۱۵۰ نفر از بیماران مبتلا به سرطان و هزار نفر از افراد سالم نشان می دهد که میزان مثبت شدن کرونا در این بیماران کمتر از افرادی عادی است و در واقع افراد سالم سه برابر بیشتر مبتلا به کرونا می شوند.

او اظهار کرد: نتایج این مطالعه نشان می دهد که بیماران مبتلا به سرطان مراقبت های بیشتری از خود برای عدم ابتلا به کرونا می کنند و در واقع پروتکل های بهداشتی را بیشتر از سایر افراد رعایت می کنند، در عین حال بیماران مبتلا به سرطان وقتی به بیماری کرونا دچار می شوند احتمال مرگ و میر آنها دو برابر است.  

قنبری ادامه داد: در دوران کرونایی، مراجعات غیرضروری بیماران سرطانی به مراکز درمانی کاهش یافته و با برنامه ریزی ها و هماهنگی های انجام شده در نظام شبکه بهداشتی و خدمات درمانی کشور، بسیاری از آنها بصورت آنلاین و بدون مراجعه به مراکز درمانی ویزیت می شوند البته بیمارانی که جراحی یا شیمی درمانی دارند، روند درمان آنها قطع نشده و حضوری است.

او تصریح کرد: همچنین کارشناسان سامانه ۴۰۳۰ را آموزش دادیم تا به سووالات و نحوه درمان این بیماران پاسخ دهند تا از میزان مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی و عدم ابتلای آنها به کرونا کاسته شود و این عمل موثر بوده است.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید