نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم خطاب به وزیر بهداشت گفت: بنده شما را مقصر اصلی جان‌باخته‌های اخیر می‌دانم و از قوه قضائیه صادقانه تقاضا می‌کنم که به این موضوع ورود کنند.

نیازی نیست به هند بروید؛ به ویروس‌ هندی سیستان و بلوچستانی‌ها رسیدگی کنید

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، فداحسین مالکی نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی خطاب به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شما اخیرا نامه‌ای به مقامات هند نوشتید و اظهار کردید که حاضرید برای انتقال تجربه و ارائه تجهیزات به این کشور کمک کنید. نیازی نیست به هند بروید. به سیستان و بلوچستان بیایید و به ویروس‌ هندی سیستان و بلوچستانی‌ها رسیدگی کنید. هر چه امکانات دارید در اختیار ما قرار دهید.

وی خطاب به سعید نمکی ادامه داد: شما نه جواب تلفن استاندار را می‌دهید و نه از مدیریت استانی برخوردارید. شش ماه جلوتر قول دادید که تغییرات اساسی در سیستان و بلوچستان انجام دهید. همه مقامات استانی مصمم بودند که کاری اساسی کنید، اما کاری نکردید. بنده شما را مقصر اصلی جان‌باخته‌های اخیر می‌دانم و از قوه قضائیه صادقانه تقاضا می‌کنم که به این موضوع ورود کند.

گفتنی است با شیوع ویروس جهش‌یافته دلتا معروف به کرونای هندی در کشور هندوستان، سعید نمکی وزیر بهداشت کشورمان روز ۵ اردیبهشت امسال نامه‌ای به مقامات این کشور نوشت و ضمن همدردی، اعلام کرد: «دولت و ملت ایران آماده‌اند تا در این روزهای سخت و در اوج گرفتاری شهروندان عزیز کشور هندوستان با اپیدمی COVID-۱۹ از هر کمک فنی، کارشناسی و تجهیزاتی دریغ نکنند.»

انتشار این نامه، انتقادهای فراوانی را در داخل کشور در میان پزشکان، فعالان حوزه رسانه و حتی ورزشکاران به همراه داشت. تا جایی که علی کریمی، پیشکسوت فوتبال کشورمان در پستی اینستاگرامی خطاب به نمکی نوشت: «شما ایران رو دریاب اگر میتونی، جاهای دیگه نیازی به شما ندارن.»

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید