سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا تنها چند ساعت بعد از استقبال از روون ریولین، رییس این رژیم در واشنگتن، از سمتش کناره‌گیری کرد.

سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا استعفا کرد

به گزارش سلام نو، ایسنا به نقل از پایگاه آکسیوس نوشت: این تصمیم گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا برای استعفا در حالی مطرح شده که دولت جو بایدن و نفتالی بنت، نخست وزیر جدید این رژیم جویای دیدگاه های یکدیگر به ویژه در قبال مناقشه برانگیزترین موضوعات همچون درگیری میان رژیم صهیونیستی و فلسطین و همینطور ایران هستند.

اردان در توئیتی روز یکشنبه نوشت: من معتقدم این به عهده دولت فعلی است که سفیری را که نماینده سیاسی آن نزد این دولت باشد منصوب کند.

اردان اخیرا جانشین رون درمر، نزدیکترین معتمد بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی که مدت هشت سال به عنوان سفیر خدمت کرده و تبدیل به یکی از پر نفوذترین و قدرتمندترین دیپلماهای واشنگتن شد، شده بود.

سفر رئیس رژیم صهیونیستی همچنین یک سفر خداحافظی برای ریولین که دوره هفت ساله‌اش ماه آینده میلادی پایان می‌یابد، است. قرار است اسحاق هرتزوگ در تاریخ ۹ ژوئیه رئیس بعدی رژیم صهیونیستی شود.

آکسیوس گزارش کرد، ریولین چند روز پیش با بنت و یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل به منظور هماهنگ ساختن پیام به آمریکا در قبال ایران دیدار کرده بود.

به گفته ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه در شهر رم با لاپید دیدار کرد و آنها در این دیدار به بحث درباره ثبات منطقه‌ای پرداختند.

اردان قرار است در ادامه به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خدمت کند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید