رییس قوه قضائیه گفت: تقریبا ۳ میلیون نفر افرادی که به دستگاه قضایی مراجعه کردند نظرشان را پرسیدند و ۷۰ درصد رضایت خودشان را از قوه قضاییه اعلام کردند.

رئیسی: ۷۰ درصد مردم از دستگاه قضا رضایت دارند / محور حرکت ما در دستگاه قضا تحول بود

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا،حجت الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رییسی در  گزارش به مردم در شبکه یک سیما ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی گفت: شهید دکتر بهشتی شخصیت عالی داشت‌ و بسیار در معماری دستگاه قضایی بعد از انقلاب اسلامی نقش داشت.

وی افزود: ما در شروع کار قوه قضاییه مساله ای که برایمان ضرورت داشت مساله تحول بود و محور حرکت ما،  مساله تحول و مبارزه با فساد و قانونمنداری و توجه به مردم بود که آنرا دنبال کردیم و شعارهایمان را تبدیل به برنامه و برنامه مان را به کارنامه تبدیل کردیم.

وی یادآور شد: همکاران ما به کرامت انسانی توجه کردند و تقریبا ۳ میلیون نفر افرادی  که به دستگاه قضایی مراجعه کردند نظرشان را پرسیدند و  ۷۰ درصد رضایت خودشان را از قوه قضاییه اعلام کردند.

وی افزود: همواره در دستگاه قضایی سیاست ما مبارزه با فساد بوده و طبیعتا این واقعیت در عملکرد دستگاه قضایی قابل مشاهده است.

رئیسی تاکید کرد: هرگز اجازه ندادیم مبارزه با فساد  سرد شود؛ برخی از پرونده‌ها به دلیل رسانه‌ای شدن یا معروفیت طرف پرونده، دغدغه مردم شده بود و این دغدغه ها را باید پاسخ می‌دادیم و تمام این پرونده‌ها را روی میز قاضی قرار دادیم و بررسی کردیم و اجازه ندادیم هیچ پرونده‌ای به زیر میز برود.
رئیس قوه قضائیه گفت: ما پرونده را از هرکسی با هر جایگاهی که بود مورد بررسی قرار داریم و قضات هم به طور عادلانه به پرونده‌ها رسیدگی کردند و هیچ خط قرمزی برای مبارزه با فساد نداشتند.


وی افزود:در این دوره پرونده‌هایی جزو دغدغه‌های مردم بود که ما باید به این دغدغه‌ها پاسخ می‌دادیم.  سازوکار اعلام اموال مسئولین برای مردم اطمینان ایجاد کرد که انرا فعال کردیم. در مورد رسیدگی به پرونده ها و برخی موارد شفافیت هایی صورت گرفت و امید و اراده در مردم شکل گرفت و ما باید ساختارهای فسادزا را در دولت از بین ببریم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید