بنابر اعلام منابع خبری، احتمالا وزیر امور خارجه اسپانیا از سوی نخست‌وزیر این کشور با هدف احیای فضای اعتماد با مراکش تغییر خواهد کرد.

احتمال تغییر وزیر خارجه اسپانیا در میانه بحران سیاسی با مراکش

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، شبکه الحره به نقل از رسانه‌های اسپانیا اعلام کرد؛ به نظر می‌رسد آرانچا گونزالس لایا، وزیر خارجه اسپانیا قربانی بحران دیپلماتیک میان این کشور و مراکش خواهد بود و پدرو سانجز نخست‌وزیر اسپانیا، فرد دیگری را جایگزین وی خواهد کرد.

طبق گزارش رسانه‌های اسپانیا، هدف از این تغییر دولتی این است که انگیزه‌ای برای سیاست خارجی ایجاد شده و جو اعتماد با مراکش احیا شود.

تعدادی از دیپلمات‌های اسپانیایی نیز در این باره گفتند که لوئیز پلاناس، وزیر کشاورزی، شیلات و تغذیه و خوزه مانوئل آلپاریس،  سفیر اسپانیا در فرانسه دو گزینه احتمالی برای جانشینی لایا هستند.

رسانه‌های اسپانیا همچنین گزارش دادند که سانچز وزیران دیگر مانند وزیر صنعت را تغییر خواهد داد تا این تصور ایجاد نشود که مراکش در بحران دیپلماتیک میان دو کشور پیروز شده است.

طبق این گزارش، ممکن است که لایا به دلیل تجربه ۱۵ ساله در زمینه تجارت بین الملل به عنوان وزیر تجارت اسپانیا منصوب شود.

منابع دیپلماتیک همچنین گفتند: لایا آخرین ساعات کاری خود را در راس وزارت امور خارجه سپری می‌کند و این درحالی است که بحران با مراکش در آستانه دو ماهه شدن است.

روابط مادرید و رباط به دنبال میزبانی اسپانیا از ابراهیم غالی، رهبر جبهه پولیساریو برای معالجه و ورود حدود ۸۰۰۰ مهاجر غیرنظامی از مراکش به شهر سبته اسپانیا دچار تنش و بحران شد و این بحران با اعلام بررسی لغو توافق مجوز عبور و مرور بدون ویزا از شهرهای مراکش به "سبته" و "ملیله" توسط اسپانیا بالا گرفت.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید